Jump to content

Многокорпусный на рамку 145


Petrovych61
 Share

Recommended Posts

Вот тут и встает вопрос какой улей дает лучшие условия для весеннего развития, а в дальнейшем и для поддержания семьи в рабочем состоянии в течении всего сезона.

Так Вы утверждаете, что в многокорпусном улье создаются худшие по сравнению с лежаком условия для развития семьи?
Link to comment
Share on other sites

Вот тут и встает вопрос какой улей дает лучшие условия для весеннего развития, а в дальнейшем и для поддержания семьи в рабочем состоянии в течении всего сезона.

Так Вы утверждаете, что в многокорпусном улье создаются худшие по сравнению с лежаком условия для развития семьи?
Я ничего не утверждию. Я считаю что расплодное гнездо должно быть в одном корпусе а мед- медовых магазинах.
Link to comment
Share on other sites

Я считаю что расплодное гнездо должно быть в одном корпусе а мед- медовых магазинах.

Поддерживаю. Все ,что в гнезде для пчел ,в магазинах для пчел-да. :az:
Link to comment
Share on other sites

Я ничего не утверждию. Я считаю что расплодное гнездо должно быть в одном корпусе а мед- медовых магазинах.

А я разве утверждаю другое? Разговор начался вот отсюда:
В нашем регионе первый продуктивный взяток дает белая акация. А чтобы иметь мед с акации или с тогоже эспарцета надо в сжатые сроки нарастить максимально сильные семьи. Вот тут и встает вопрос какой улей дает лучшие условия для весеннего развития, а в дальнейшем и для поддержания семьи в рабочем состоянии в течении всего сезона. На мой взгляд размер рамки в этом играет не последнюю роль. Но эта дискусия идет с тех пор как появился рамочный улей.

Тут же говорится о преимуществах одной системы ульев над другой, если я правильно понял Ваше высказывание? Вот на него я и ответил. Причем тут расплодное гнездо и медовые магазины? Видимо, я что-то не понял... :hi:
Link to comment
Share on other sites

а я думаю пишим о разных ульях но и о разных днях месяцев. если это апрель и 15 рамочный сузить растояние между рамками расплодного гнезда до8 мм и каждую личинку примут на воспитание. здесь же за заставной поставить мед места хватит. мне хватает до выезда в поле. потом второй корпус. если 12 то маловато.каждой местности свое. если стационар то можно и по 8. но семья развивается надо где-то сеять.надо второй корпус.

Link to comment
Share on other sites

Бортник,

Ульи: Двухкорпусные на рамку 300 мм, перхожу на рамку 145 мм
Уважаемый Бртник, расскажите пожалуйста, почему переходите на рамку 145? В чем ее преимущество в сравнении с 300 мм?
Link to comment
Share on other sites

Пасічникування у багатокорпусних вуликах з низькою рамкою.

Варіант перший. Описаний метод розроблений для багатокорпусного вулика з низькою рамкою (1/2 дада-нівської), у гніздовій частині якого замість рамок використані лише верхні планки (лінійки), а в магазинній - надставкові рамки. Метод можна застосовувати у багатокорпусних вуликах з рамкою не вище ніж 230 мм. Попрацювавши 20 років з лінійково-рамковим вуликом, його автор Генріх Сковрон стверджує, що цей вулик придатний для великих товарних пасік, забезпечуючи не лише великий вихід продукції, але й низькі затрати праці. Основним недоліком багатокорпусного вулика з низькою рамкою є величезна кількість рамок, адже в одному вулику їх може бути від 30 до 50, а на 100-сімейній пасіці - близько 5 тис. Щоб зменшити кошти і трудомісткість обслуговування пасіки, замість рамок у гніздовій частині вулика застосовано лінійки (два бруски перерізом 12x12 мм, між якими вміщено півлиста вощини, збиті трьома цвяшками). Завдяки цьому відпали роботи, пов'язані з підготовкою рамок, свердлінням отворів, натя ванням дроту, навощуванням, вирізання старих щільників та очищуванням рамок. Щільники у лінійкових корпусах низькі (близько 13 мм), тому можна не боятися що вони обірвуться навіть під час первезення вуликів. Щільники не пересуваються і не обриваються, бо прикріплю восковими містками до стінок корпус кришки дна. Хто вважає, що в тако гнізді не можна робити оглядів, має рацію але таким є основний принцип методу пасічникування. Існує правило: „Те, що є у гнізді, належить бджолам, і туди пасічн не втручається, а що над гніздом, у магазині- - належить пасічнику". У крайньому разі щільники, відбудовані на лінійках, можна вийняти з корпуса. Основна перевага пасічникування у ( гатокорпусних вуликах з низькою рамкою - добра зимівля бджіл у двох, а дєколи трьох лінійкових корпусах без міжрамкового простору, який є у рамкових вуликах. Якщо грамотно доглядати бджіл, то в лінійкових корпусах бджоли меду практично не складатимуть. У надставці замість 10 рамок завтовшки 25 мм можна поставити 8 рамок, потовщених до 35 мм. Завдяки цьому кількість рамок зменшується на 20%. Працюють з лінійково-рамковим вуликом не окремими рамками, а цілими корпусами з комплектом 10 гніздових щільників або 8 надставкових рамок. Використовуючи багатокорпусні вулики з низькою рамкою, можна зібрати мед різних сортів. У лінійково-рамковому вулику бджоли зимують у двох лінійкових корпусах з повним комплектом щільників, по 10 у кожному корпусі . Площа поверхні щільників у двох корпусах приблизно рівна площі 10 даданівських щільників. Рекомендовано поставити на дно порожній корпус, який слугуватиме повітряною подушкою і зменшуватиме коливання температури. Зменшується також кількість корпусів, які необхідно зберігати. У перший теплий день між гніздовими корпусами кладуть товсту поліетиленову плівку з отвором діаметром 8-10 см і поліетиленову плівку зверху на другий корпус під утеплення (шматки повсті (рос. - войлок) за розміром корпуса вулика). Поліетиленова плівка слугує термічною ізоляцією гнізда у верхньому корпусі. Коли з'явиться перший підтримувальний медозбір і кількість бджіл у сім'ї почне збільшуватися, з-поміж корпусів забирають поліетиленову плівку з отвором і нижній корпус, в якому зимувала сім'я. Щільники перетоплюють на віск. Замість забраного корпусу ставлять корпус з вощиною на лінійках. У міру свого розвитку сім'я поступово буде відбудовувати вощину. Трохи згодом між лінійкові корпуси кладуть роздільну решітку, попередньо зігнавши димом матку в нижній корпус. У дні ставлять пилковловлювальну решітку, а зверху - корпус з рамками на мед. Необхідно записати дату виконання цієї роботи. Через 8-9 днів після встановлення роздільної решітки розплід у корпусі над ре шіткою надто старий, щоб бджоли могли закласти на ньому маточники. Цей корпус разом з бджолами ставлять на запасне дно, розміщене збоку основної сім'ї, і дають молоду матку в кліточці або маточник з племінної сім'ї. Замість забраного роз-плідного корпуса ставлять корпус з рамками на мед, а на нього - корпус з медом, що вже був на вулику. Внаслідок такого маневру частина бджіл повернеться до материнської сім'ї, тобто збільшиться кількість бджіл-збирачок. Рекомендовано відбирати мед з кожного пожитку. Завдяки цьому отримуємо мед різних сортів, який завжди ціниться дорожче, а відсутність великих запасів мобілізує бджіл до роботи. Але відбираючи мед, завжди треба залишати „залізний запас" (4-6 кг), бо в розплідному гнізді меду здебільшого нема. Найчастіше така кількість меду є в незапечатаних щільниках медових корпусів. Якщо позбавити бджіл усіх запасів меду, зменшиться яйцекладка маток, а це завдасть збитків пасічнику. Саме це є характерною помилкою пасічників, які починають працювати з такою системою вуликів і надмірно грабують бджіл. Після медозбору (наприклад з ріпаку) можна зробити протиройовий відводок, помінявши одночасно матку в основній сім'ї. Необхідною умовою цього є хоч би невеликий медозбір. Відводок роблять наступним чином. На дно, поставлене з другого боку вулика основної сім'ї (з одного боку розміщений відводок з молодою маткою), ставлять лінійковий (розплідний) корпус зі старою маткою, а на його місце ставлять корпус відводка з молодою плідною маткою. Завдяки відсутності перерви у яйцекладці маток отримують додатково значну кількість розплоду. Бджіл, які з нього вийдуть, можна використати для нальоту на основну сім'ю або одержання пилку. За умови доброго медозбору на корпус зі старою маткою можна поставити корпус для меду. На літній медозбір з липи, гречки чи паді можна перевозити вулики в такому комплекті: дно, лінійковий корпус з молодою маткою, роздільна решітка, 2-3 корпуси з рамками для меду, стельове утеплення і дашок. Усі складові вулика з'єднані пасом. Перед перевезенням пасіки на медозбір льотних бджіл з відводків приєднують до основних сімей, а відводки залишають на стаціонарному точку і використовують для збирання пилку. Конструкція вулика, зокрема його дна, забезпечує надійну вентиляцію і благополучне перевезення бджіл. Повернувшись з медозбору, готують бджолосім'ї до підгодівлі на зиму. Можна раніше використати сім'ї зі старими матками, яких не вивозили на медозбір. Ці бджолосім'ї переробляють сироп і складають його в кормових корпусах. Підготовка до зими полягає у видаленні надставкових корпусів і об'єднанні відводка з основною сім'єю без пошуку старої матки. Щоб уникнути бійки між бджолами, можна покласти між корпусами об'єднуваних сімей газету. Бджоли самі виберуть одну з двох маток. Зазвичай на пасіках переважають бджолосім'ї середньої сили, але працюючи з вуликами на низьку рамку, можна довільно регулювати силу сімей, ставлячи два 'чи навіть три корпуси з бджолами і роз-плодом, і де необхідно в тому разі, коли маємо винятково ранній медозбір, який можуть використати лише дуже сильні сім'ї. Не можна забувати про обов'язкову стимулювальну підгодівлю після закінчення медозбору і вчасну підгодівлю на зиму. Якщо маємо на пасіці сім'ї середньої сили, то зимівля у лінійково-рамкових корпусах проходить так само, як у вуликах на даданівську рамку, але їх сила дещо більша, бо матка зачервлює майже всю площу щільників, у яких нема меду. Тобто маємо майже 10 щільників з розплодом. Така сильна сім'я може не вміститися у двох корпусах і треба додати медовий корпус. На час годівлі цей корпус відокремлюють роздільною решіткою. Матка не має до нього доступу, тому там бджоли складають і запечатують зимові запаси. Було б добре, якби корпус із зимовим кормом готували ті бджоли, які не були на кочівлі. Закінчивши годівлю, забирають роздільну решітку. Можна підставити під гніздові корпуси порожній корпус, який слугуватиме повітряною подушкою. Пізно восени або рано навесні перед першим обльотом вулики розміщують парами, льотками в один бік на відстані ЗО см один від одного. Під час зимівлі бджолосімей у двох корпусах іноді бджолам важко переходити у верхній корпус. Щоб цього уникнути, необхідно у серпні догодувати бджіл і залишити на зиму тільки сильні сім'ї. Під час поповнення цукровим сиропом кормових запасів бджоли у просторі між корпусами будують маленькі воскові язички, які полегшують перехід клуба під час зимівлі з нижнього корпусу у верхній. Після першого обльоту очищують дно від підмору та сміття і змінюють розміщення корпусів. Корпус, який до цього часу був верхнім, ставлять на дно і накривають товстою поліетиленовою плівкою, загнувши її в одному куті, щоб могли перейти бджоли з верхніх корпусів. Порожній корпус ставлять посередині, а лінійковий корпус - зверху. Матка перебуває в нижньому рамковому корпусі. Частина бджіл, яка може бути у верхньому корпусі, перейде вниз через загнений кут поліетиленової плівки. Переставляючи корпуси, треба перевірити стан сімей після зимівлі. Достатньо зняти верхнє утеплення, щоб побачити скільки вуличок займають бджоли і чи є корм. За температури близько 12°С об'єднують розміщені поруч бджолосім'ї. Попередньо треба знищити старшу матку. Сім'ї об'єднують через аркуш газети, який розділяє корпуси. З самого верху ставлять лінійковий корпус зі світлими щільниками. Темні щільники з іншого лінійкового корпусу перетоплюють. Після об'єднання бджолосімей матка переходить у верхній лінійковий корпус, де є найліпші умови для яйцекладки. Щоб використати весняний медозбір, необхідно змінити структуру бджолосімей таким чином, щоб з двох об'єднаних сімей отримати одну дуже сильну продукційну одиницю. Вдвічі більша кількість бджіл-збирачок забезпечує надходження до вулика великої кількості нектару, що обмежує яйцекладку матки. Якщо є менше розплоду, то й менше бджіл зайняті годуванням личинок, завдяки чому збільшується тривалість життя бджіл. Коли матка почне відкладати яйця у розміщеному зверху лінійковому корпусі, його переносять на дно, зверху на корпус кладуть роздільну решітку і ставлять рамкові корпуси. Наприкінці квітня починають збирати квітковий пилок. Дно лінійково-рамкового вулика обладнане пилковловлювачем. Найбільше пилку бджоли збирають у травні та червні. Пізніше збирати пилок не рекомендовано, бо це може спричинити нестачу пилку під час підготовки до зимівлі. Без втрат у виробництві меду протягом сезону від бджолосім'ї можна відібрати близько 3 кг пилку. На початку травня під час весняного медозбору підставляють рамковий корпус з вощиною. Його ставлять безпосередньо на лінійковий корпус, але під роздільну решітку. Мед відкачують 2-3 рази протягом сезону. Завдяки роздільній решітці одержують медові рамки без розплоду. Бджіл з медових рамок змітають або струшують. Можна застосувати видалячі бджіл. Замість відібраних щільників з медом найліпше дати порожні щільники. Якщо розмістити в надставці 8-9 рамок замість 10, то бджоли потовщують щільники, і їх легко розпечатувати ножем. Після використання весняного медозбору бджолосім'ї ділять на дві частини. Цю роботу треба виконувати в погожий день під час інтенсивного льоту бджіл. Половину корпусів з гнізда і половину з медового магазину разом з бджолами переставляють на дно, яке залишилося після об'єднання сімей рано навесні. Вулики розміщують поруч так, щоб льотні бджоли, які повертаються з поля, розподілялися між ними приблизно рівномірно. Наліт можна регулювати відсуваючи вулик, до якого заходить більше бджіл. Матку не шукають. Через 4-5 днів перевіряють в якій сім'ї є яйця, а отже й матка. У сім'ю, яка має матку, ставлять лінійковий корпус з вощиною для оновлення гнізда. Завантаження молодих бджіл відбудовою вощини зменшує ймовірність появи ройового стану. В сім'ї, у якій нема матки, зривають рятункові маточники і дають матку в кліточці або маточник на виході. Можна також дати цій сім'ї додатковий корпус з відбудованими рамками. Метод поділу сімей напівльоту запобігає появі ройового стану в дуже сильних сім'ях після медозбору. Перевагою методу є рівномірний розподіл бджіл та запасів корму. Це дає змогу бджолосім'ям швидко досягти сили перед головним медозбором. Коли минулорічна матка перейде в лінійковий корпус з відбудованою вощиною, його переносять на дно. У сім'ї, якій дали матку, перевіряють яйцекладку. Маток обмежують у лінійкових корпусах за допомогою роздільної решітки. У міру потреби додають корпуси з рамками. Після закінчення медозбору та відкачування меду гнізда скорочують до двох корпусів: верхній корпус - рамковий, а нижній - лінійковий. У рамкових корпусах ставлять 10 рамок завтовшки 25 мм, у нижніх корпусах - 10 щільників на лінійках. Між корпусами розміщують роздільну решітку. Склавши гнізда, відразу треба годувати бджіл на зиму. Закінчивши годівлю, забирають роздільну решітку і на дно (під корпуси) ставлять порожній корпус для поліпшення умов зимівлі. "Пщелярство" №8 за 2004 рік Переклав Олег КОЦЮМБАС

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

У -х! Аж голова замакітрилася. тут точно треба спочатку півлітру...

Link to comment
Share on other sites

Bombus,можливо,Ви б і знімки доклали,а то бач товариш зітхає,що без пляшки не зрозуміло... :ae: Хоча,як на мене,все не таке вже й складне.Вже виготовив два вулики,є й рамки для надставок а от рейок для гніздівлі ще не маю.Та це вже дрібниці.Інша справа коли і як краще новосілля справляти з типового багатокорпусника?

Link to comment
Share on other sites

"60 рамок 435х150 мм или 30 рамок 435х300 мм" цитата из статьи понятно ,что 2 полурамки заменяются одной на 300мм.

Корпуса пчелы скрепляют и любые разрывы корпусов сопровождаются придавливанием пчел при обратной постановке,а тут еще фальцы.

Конечно с фальцами пчел давится больше , но в изготовлении проще (безфальцевые требуют хорошей притирки), влага не попадает значит меньше гниют , при транспортировке не требуется скреплять, а с пчелами окуратней при установке.
Осмотры занимают больше времени,т.к количество корпусов больше

Красота заключается в том ,что осмотров меньше. Если брать период медосбора - просто снимаешь медовые корпуса предварительно согнав всех пчел дымарем. Я и решетки не ставлю. Гнездо вообще не разбираю и не качаю. Ну при роении каждый по своему. Рамок больше это минус. Зато как правило полностью запечатаны.
Зимовка на рамке 150 хуже ,чем на 230

Так автор говорит что зимовка на двух полукорпуса.
8 для гнезда , в смысле расплода, маловато на лето будет. Чтобы вверх не ишла матка червить, лучше на 12. opr06K9M.gif

Корпус на 8 рамок считается лучшим для весеннего развития. Ну на 12 тоже хорошо есть такая технология 2-х корпусного содержания на рамку 300. Только маточка все равно вверх идет сеять.
Відсилаю шановне панство до "Українського пасічника" №5 за 2005 рік.Там є технологія використання вуликів з низькою рамкою.Панові Коцюмбасу дуже вдячний за такий переклад з польскої

Хорошая статья. Но там большое значение для понимания имеют рисунки. :wave:
Link to comment
Share on other sites

І все ж хотілося б почути про переселення в низьковисокий вулик.Торік скомплектував магазинні повномедні рамки і не втерпів --поставив їх на багатокорпусник з бджолами,хоча меду і в другому 230 мм. корпусі задосить.Як перегнати чи чекати,доки самі туди перейдуть?

Link to comment
Share on other sites

есть лучшая система - ульи с рамкой 435 х 145.

Деликатно смею заверть, что возможно для Вас лучше. :hi: Поскольку уверен, что гнездо на рамках на 300 лучше, чем разорваное на два яруса по 145 (разрыв в лучшем случае до 20 мм, а если верхняя планка стандартная, то все 30 мм). А потом уже выше согласен - корпуса-магазины на рамку 145 удобнее и для расширения и для откачки.
Link to comment
Share on other sites

Поскольку уверен, что гнездо на рамках на 300 лучше, чем разорваное на два яруса по 145 (разрыв в лучшем случае до 20 мм, а если верхняя планка стандартная, то все 30 мм).

Осмелюсь заметить, что в ульях Егошина зазор между рамками 10 мм, бруски рамок тоже по 10 мм, но разрыва гнезда нет. Клуб занимает оба корпуса и зимовка проходит отлично. :hi:
Link to comment
Share on other sites

но разрыва гнезда нет

Разрыва клуба нет, а гнездо разорвано 20-тью мм... Каждому своё, но не вижу смысла гнездовые на 300 менять на две по 145. :dntknw:
Link to comment
Share on other sites

но не вижу смысла гнездовые на 300 менять на две по 145.

Значит, время еще не пришло. Я ведь тоже так думал совсем недавно :):hi:
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Значит, время еще не пришло. Я ведь тоже так думал совсем недавно

Так объясните - зачем гнездовую часть делить на полурамки? ;)
Link to comment
Share on other sites

Так объясните - зачем гнездовую часть делить на полурамки?

Я вижу здесь такие +. Так как гнездо занимает как правило два корпуса, то весной маточка подымается в верхний полукорпус и появляется возможность его утеплить как сверху (это мы всегда делаем) так и снизу. Дальше нижний полукорпус можно изъять , рамки перетопить если нужно и установка его с вощиной (когда время прийдет) т.е. решается вопрос с заменой гнездовых рамок , что не всегда удобно с большой рамкой. Причем замена происходит не порамочно а корпусом. Затем при достижении семьёй предроевого состояния удобно делить гнездо и делать отводки т.е. есть возможность забрать пол гнезда с молодой пчелой и на этой базе делаешь отводок.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Так объясните - зачем гнездовую часть делить на полурамки?

Bdjol уже частично ответил, я только чуть добавлю. :hi: Во-первых, для чего это нужно - для стандартизации, чтобы все рамки были одного размера. Чтобы не получалось такого, что в гнездо нечего поставить, когда нужно, особенно срочно. Это - главное. Все остальные моменты относятся просто к перечислению достоинств рамки на 145 мм перед обычной на 300. Во-вторых - очень удобно расширять гнездо весной, когда поставив целый корпус для расширения, резко охлаждаем гнездо и во избежание этого вынуждены применять дополнительные утеплители, т.е морочим себе голову. А так - поставил на гнездо полкорпуса - и пчелкам легче его осваивать, а главное - быстрей. В-третьих, имеем полностью запечатанные рамки с медом, что позволяет увеличить выход сотового меда с пасеки. В-четвертых, по Комиссару, можем получать монофлорные сорта меда. В-пятых, бывает такое, что половину рамки на 300 мм рамки пчелы перестроили трутовыми ячейками и для формирования гнезда эти рамки уже не годятся. А в случае с рамками на 145 мм - заменил рамочку - и все. Т.е. меньше трудностей с формированием гнезд. Да и рамки на 145 меньше деформируются в процессе эксплуатации. Вот основные причины, по которым я решил переходить на другой стандарт рамок и ульев. По мере продвижения по этому пути буду информировать о достигнутых результатах.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Когда то Комиссар в УП озвучил такую фразу:

"Если вам кто-то рассказывает о какой нибудь новой технологии или конструкции улья, спросите расказчика: Его пасека больше 20 ульев? Качает ли он больше тонны мёда? Метод этот опробован на его пасеке не менее 5 лет? И если хоть одно из требований не выполнено- можете внимательно его выслушать посоглашаться и забыть об этом методе через 5 минут"
У меня знакомый лет 8 водил пчёл в делонах, рассказывал всем о небывалых взятках, сильнейших семьях, удобстве в обслуживании... потом я его года два не видел.. как то встретились, спрашиваю- как твои делоны? И он с такой же убеждённостью начал рассказывать, какая гадость, эти ваши делоны, вот многокорпусные это да! :baby: А брат жены в прошлом году изготовил ульи конструкции Паливоды. Четыре были весной заселены. За сезон он от них всех получил 20 рамок на 145 мм сотового мёда и штук 10 роёв (при среднем прошлогоднем взятке в нашей месности примерно 45-50 кг. ;) Я 2 года пробовал в 2-х ульях содержать пчёл на рамке 145 мм.. Да, сотовый мёд получается приличный.. Откачивать мёд удобно, корпуса лёгкие.. Но почему то мёда у них было намного меньше, чем в лежаках или 2-х корпусных.. и зимовали они у меня плохо.. и пчёлы хуже наращивались.. Я не говорю, что ульи с рамкой на 145 плохие.. просто у меня они не "пошли" :( Пока я не видел своими глазами пасеки с таких ульев, которая по продуктивнности превосходила бы такую же пасеку в лежаках или многокорпусных, которая находится в той же месности... Хз, мож у кого и получается водить пчёл в таких ульях.. И если их пасеки отвечают вышеупомянутым требованиям Комиссара, знач шото в этом есть.. :)
Link to comment
Share on other sites

Хоть кто то написал что то внятное. А то все все разхвалиают. einar поделился своими наблюдениями при работе с ульями на 145. Вот если бы все писали не только о своих победах, но и про поражения, не забывали выложить, то многие из нас и положительные зерна вынесли с написаного о поражениях. :hi::IMHO1:

Link to comment
Share on other sites

Хз, мож у кого и получается водить пчёл в таких ульях.. И если их пасеки отвечают вышеупомянутым требованиям Комиссара, знач шото в этом есть..

Я эти ульи увидел на пасеке Егошиных, 250 семей. Сколько меда откачивают, не спрашивал из скромности. Но предполагаю, что откачивают немало, потому как гнезда ограничивают решетками, а семьи вырастают до пяти-шести корпусов. Вот это мне и понравилось. :hi:
За сезон он от них всех получил 20 рамок на 145 мм сотового мёда и штук 10 роёв

У каждого свои условия, это факт. Но даже с высоты своего небольшого опыта утверждаю, что констукция улья не влияет на роение, в этом я уже разобрался. Желаю и Вам таких же успехов! Шануймося! P.S. Я давно также понял, что не нужно уж слишком интересоваться опытом неудач, ибо начинаешь повторять путь и ошибки "учителя". Я вот интересуюсь опытом исключительно успешных пчеловодов, которые откачивают по три-четыре тонны от пятидесяти семей и охотно делятся опытом удач и достижений, а не опытом разочарований. :hi:
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Уже почти полгода прошло. Кто перешёл, хотелось бы знать рез. зимовки, развития и всё-всё :az:

Link to comment
Share on other sites

Уже почти полгода прошло. Кто перешёл, хотелось бы знать рез. зимовки, развития и всё-всё :az:
Я один рогатый заселил, но ответить на Ваши вопросы смогу через год, если решусь в нём зимовать. :hi: А пол года назад был декабрь - хто мог перейти? ;)
Link to comment
Share on other sites

Конечно с фальцами пчел давится больше , но в изготовлении проще

Не согласен... :ah: Выложу в теме про изготовлению ульев свой "способ" обрезки досок.
при транспортировке не требуется скреплять

Думаю таки стоит скреплять,чтобы в случае чего не чесать репу...
Я и решетки не ставлю.

Попробуй-не пожалееш! :ay:
Зато как правило полностью запечатаны.

Полностью согласен! :az: Сотовый мёд идет на ура.
Красота заключается в том ,что осмотров меньше.

Согласен,если и осматриваю то 2 гнездовых. :dntknw:
Если брать период медосбора - просто снимаешь медовые корпуса предварительно согнав всех пчел дымарем.

Дымарем не гоню т.к. рамки будут пахнуть дымом. :(
низьковисокий

Це як? :blink:
Уже почти полгода прошло. Кто перешёл, хотелось бы знать рез. зимовки, развития и всё-всё

Много меда,много здоровых пчел и с зимовкой проблем не будет.Единственное огорчение-сырость .В зимовнике такой проблемы нет. :ay: Делать ульи лучше из дерева:дешевле,надежней,долговечнее. ;)
І все ж хотілося б почути про переселення

Ой,давно це було...боком,раком аби в корпус запхнути старі рамки. :) Поступово на край і після виходу расплоду-геть з вулика. :)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Что-то Бортник молчит,не делится впечатлениями, о переходе на 145 рамку. :dntknw: Видать мёда завались, не успевает качать ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...