Jump to content

Ульи из камыша


NVN
 Share

Recommended Posts

16 минут назад, Lefty сказал:

мене трохи напрягає що існує ймовірність придушити бджіл ,в тому числі матку....

Саме по цій причині я і зробив такі розміри корпуса + до цього корпус виходить квадратний і без проблем повернути на 90о, не часто але поворот корпуса виручає, також брав до уваги що, замалий зазор від рамки до рейки буде проблематично вставляти останю рамку, в результаті  пошкодження печатного меду та потьоки на днище, а в безвзятковий період такі потьоки це кража та дуже шкодять роботі.

Link to comment
Share on other sites

2 хвилини тому, Віталій.В сказав:

Саме по цій причині я і зробив такі розміри корпуса + до цього корпус виходить квадратний і без проблем повернути на 90о, не часто але поворот корпуса виручає, також брав до уваги що, замалий зазор від рамки до рейки буде проблематично вставляти останю рамку, в результаті  пошкодження печатного меду та потьоки на днище, а в безвзятковий період такі потьоки це кража та дуже шкодять роботі.

З останьою рамкою не зрозумів в чому проблема.... 

Link to comment
Share on other sites

25 минут назад, Lefty сказал:

 

 У  Вас ІМХО  між стінкою вулика і боковинкою рамки 20мм (по факту трішки менше, а навпроти стяжної реєчки приблизно норма - мм 10 якщо товщина реєчки 5мм. 

Як варіант спробувати зменшити зазор між стінкою і боковинкою рамки. У мене такої проблеми не має взагалі.  Ширина рамки  285, внутрішній розмір вулика 305 (по факту по середині стінки - менше), стяжна реєчка  в=(4-5 мм), але навпроти боковинки рамки (в області середини стінки) трохи замалий зазор виходить , десь мм 3. Тому під час кріплення  внутрішніх кутів стараюсь більш менш рівномірно розправити очерет  з середини, ну і коли  кріплю внутрішні  реєчки легенько киянкою трохи присажую ось ту випуклість очерету, а також  зовнішню і внутрішню реєчки стягую між собою  трьома  саморізами, оскільки зовнішня рейка 8 мм а внутрішня 5 то вона дещо  вирівнюється (ну не зовсім рівно вирінюється, скажімо так трохи прибирається випуклість очерету але реєчка стає хвилькою), в результаті чуть збільшується зазор. В принципі можна і не заморочуватись з тим зазором, рамку не прибудовують і вона між рейками проходить але мене трохи напрягає що існує ймовірність придушити бджіл ,в тому числі матку..... Якби зараз робив би по новому прес, то напевно  так щоб внутрішній розмір був 310. Да, ще варто уточнити що висота корпуса у мене 470мм, тому маю більшу випуклість стінок, чим  у корпусах на даданівську рамку.

Ещё есть вариант сделать в местах крепления реечек выборку фрезой на глубину реечки, так как маленький зазор тоже не очень хорошо. Бывают рамки с не правильной геометрией и эта реечка будет очень мешать. Но так же не могу понять чем стянуть камыш так чтобы внутренняя рейка выровнялась.

Link to comment
Share on other sites

15 минут назад, Помпилио сказал:

Для меня эти мостики большая проблема, особенно в период отбора отводков когда каждый час на счету. Плюс есть вероятность задавить матку так как рвётся по живому все. Вариант с полоской металла уже где-то видел тоже взял на вооружение. Ещё обдумываю возможность прошивать но наружную планку оставить для жёсткости и вокруг неё обхватывать проволоку. Хотя мне кажется что этот вариант будет провальный из-за тяжести и длительности процесса.

Ябы прошивку расматривал как последний вариант, во первых это долго, во вторых чем прошивать чтобы случайно не порвать или порезать нить, на мое мнение полоса оцинковки и средняя планка в 20мм отличный вариант.

Link to comment
Share on other sites

2 минуты назад, Віталій.В сказал:

Ябы прошивку расматривал как последний вариант, во первых это долго, во вторых чем прошивать чтобы случайно не порвать или порезать нить, на мое мнение полоса оцинковки и средняя планка в 20мм отличный вариант.

Тоже думаю что этот вариант самый простой. Будем пробовать, всеровно пресс переделывать.

Link to comment
Share on other sites

19 хвилин тому, Помпилио сказав:

Ещё есть вариант сделать в местах крепления реечек выборку фрезой на глубину реечки, так как маленький зазор тоже не очень хорошо. Бывают рамки с не правильной геометрией и эта реечка будет очень мешать. Но так же не могу понять чем стянуть камыш так чтобы внутренняя рейка выровнялась.

Зазор в області обязок нормальниц і виборка не потрібна, а зменшується в області середини стінки. Я, як вище писав, стягую  рейки між собою саморізами 65,  частину  саморіза що виступає з середини обрізаю болгаркою.

18 хвилин тому, Віталій.В сказав:

Ябы прошивку расматривал как последний вариант, во первых это долго, во вторых чем прошивать чтобы случайно не порвать или порезать нить, на мое мнение полоса оцинковки и средняя планка в 20мм отличный вариант.

Можливо для прошивки  підійде шпагат поліпропіленовий світлостабілізований ну приміром ось такий Шпагат, але як довго він витримає ХЗ.... а прошивати гачком ( таким як прошивають взуття, тільки збільшети його розмір).

Link to comment
Share on other sites

6 минут назад, Lefty сказал:

Можливо для прошивки  підійде шпагат поліпропіленовий світлостабілізований ну приміром ось такий Шпагат, але як довго він витримає ХЗ.... а прошивати гачком ( таким як прошивають взуття, тільки збільшети його розмір).

А если использовать проволоку нержавейку. Она достаточно крепкая.

Link to comment
Share on other sites

1 минуту назад, Помпилио сказал:

А если использовать проволоку нержавейку. Она достаточно крепкая.

Проволка для рамок тонкая можно порвать стаместкой, проволка полуавтоматная жёсткая тяжело нормально прошить.

Link to comment
Share on other sites

2 хвилини тому, Помпилио сказав:

А если использовать проволоку нержавейку. Она достаточно крепкая.

але затонка і напевно буде врізатись в очерет.... На ютубі зустрічав відео де якись наче німець  показує майстер клас з виготовлення вулика з соломи, там досить цікаве "шило" для прошивки застосовує а ось що використовує для прошивки не памякаю.....

Link to comment
Share on other sites

И ещё вопрос, настройки с боков улья мне не мешают, а вот настройки с торцов рамки действительно очень затрудняют работу, рамка 435 улей 475 лепят неслабо.

Link to comment
Share on other sites

2 минуты назад, Віталій.В сказал:

И ещё вопрос, настройки с боков улья мне не мешают, а вот настройки с торцов рамки действительно очень затрудняют работу, рамка 435 улей 475 лепят неслабо.

Вот за эти настройки я и веду речь.

 

5 минут назад, Lefty сказал:

але затонка і напевно буде врізатись в очерет.... На ютубі зустрічав відео де якись наче німець  показує майстер клас з виготовлення вулика з соломи, там досить цікаве "шило" для прошивки застосовує а ось що використовує для прошивки не памякаю.....

 

7 минут назад, Віталій.В сказал:

Проволка для рамок тонкая можно порвать стаместкой, проволка полуавтоматная жёсткая тяжело нормально прошить.

А если взять 1 или 2 мм. Такую очень тяжело порвать. Я такой как-то вязал арматуру. Правда может быть дороговато. Хотя не так уж ее и много нужно.

Link to comment
Share on other sites

3 хвилини тому, Помпилио сказав:

Вот за эти настройки я и веду речь.

 

 

А если взять 1 или 2 мм. Такую очень тяжело порвать. Я такой как-то вязал арматуру. Правда может быть дороговато. Хотя не так уж ее и много нужно.

ІМХО  повино бути нормально.  Ось ще  Варіант але як на мене то трохи муторно 

Link to comment
Share on other sites

5 минут назад, Lefty сказал:

ІМХО  повино бути нормально.  Ось ще  Варіант але як на мене то трохи муторно 

Согласен, муторно, но очень красиво и вряд ли получится так ужать камыш.

Link to comment
Share on other sites

3 хвилини тому, Помпилио сказав:

Согласен, муторно, но очень красиво и вряд ли получится так ужать камыш.

Потрібно пробувати.....  гляньте  Тут очет пресують

Link to comment
Share on other sites

43 хвилини тому, Lefty сказав:

На ютубі зустрічав відео де якись наче німець  показує майстер клас з виготовлення вулика з соломи, там досить цікаве "шило" для прошивки застосовує а ось що використовує для прошивки не памякаю.....

 ость те Відео, але так я і не зрозумів що використовують в якасті прошивки....

Link to comment
Share on other sites

21 минуту назад, Lefty сказал:

Потрібно пробувати.....  гляньте  Тут очет пресують

 

9 минут назад, Lefty сказал:

 ость те Відео, але так я і не зрозумів що використовують в якасті прошивки....

Благодарю за помощь. Буду все пробовать. Если кому то будет интересно отпишусь по результатам.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

7 часов назад, Помпилио сказал:

А если взять 1 или 2 мм. Такую очень тяжело порвать. Я такой как-то вязал арматуру. Правда может быть дороговато. Хотя не так уж ее и много нужно.

Cамый доступный вариант нержавейка для полуавтоматов 0,8мм, у меня есть и полуавтомат и такая проволка, она жесткая немного даже пружынить, врядли такой проволкой получится акуратно и плотно прошить, как вариант проволока пожарная для обвязки рукавов 1,2мм эта проволока оцинкованная и мягкая и на рукавах долго не ржавеет, такой проволокой скорее всего получится работать, прошивать не крючком а шылом я себе делал из электрода 2мм немного расклепал и на конце острия просверлил 1,2мм

 1977136740_.jpg.96ad3cc09e9f2e76eec500b826d82c39.jpg

 

 но процесс прошивки очень медленный делал себе заставные из рогоза, за световой день спресовал и прошил 15шт прошивал тонкой веревкой для стартера бензопилы. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 часов назад, Помпилио сказал:

Если кому то будет интересно отпишусь по результатам.

Что значит если, конечно ждем  Вашего подробного отчета, удачи !!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 часов назад, Помпилио сказал:

А если использовать проволоку нержавейку. Она достаточно крепкая.

 

11 часов назад, Lefty сказал:

Потрібно пробувати.....  

Парни, мне не даёт покоя два вопроса: 

1. Если использовать прошивку, каким образом камыш в стенке будет держатся ? Получится наружные рейки сами по  себе, стенка камыша сама по себе, скорее всего будут прогибы стенок.

Вот заставные о которых я говорил, обратите внимание на прогиб.

972288701_1.jpg.21d54870dda4021c8fec903938525a7f.jpg

399728107_2.jpg.4a0ac2de41a4926e7ceb1c8b7f262677.jpg

Для жёсткости стенку нужно пришивать к наружной рейке.

2. Если всё-таки стенка не будет хлипкой, то каким образом закрыть внутренние углы - стыки камыша ? Размеры корпуса уже не позволят прикрутить угловые рейки.

Я вижу только один выход, гнуть уголки из оцинковки хотя бы 0,5мм и прикручивать саморезами, при том уголок прикручивать на 4-ри самореза, 2ва самореза в боковую и два самореза в торцевую стенку.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 минут назад, Віталій.В сказал:

 

Парни, мне не даёт покоя два вопроса: 

1. Если использовать прошивку, каким образом камыш в стенке будет держатся ? Получится наружные рейки сами по  себе, стенка камыша сама по себе, скорее всего будут прогибы стенок.

Вот заставные о которых я говорил, обратите внимание на прогиб.

972288701_1.jpg.21d54870dda4021c8fec903938525a7f.jpg

399728107_2.jpg.4a0ac2de41a4926e7ceb1c8b7f262677.jpg

Для жёсткости стенку нужно пришивать к наружной рейке.

2. Если всё-таки стенка не будет хлипкой, то каким образом закрыть внутренние углы - стыки камыша ?

Я вижу только один выход, гнуть уголки из оцинковки и прикручивать саморезами.

1. Всё-таки углы переложены, это думаю избавит от прогибания. Может быть проблема для тех кто собирает по стенкам. Плюс я все же прикрепил бы к наружной рейке.

2. Именно угловые рейки я бы всё-таки оставил. Не очень они мешают, плюс есть к чему притянуть наружные металлические уголки.

Фото моих ульев. Нормальное фото не загружается, очень тяжелое.

Screenshot_2021-11-24-10-48-52-439_com.miui.gallery.jpg

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

12 хвилин тому, Віталій.В сказав:

 

Парни, мне не даёт покоя два вопроса: 

1. Если использовать прошивку, каким образом камыш в стенке будет держатся ? Получится наружные рейки сами по  себе, стенка камыша сама по себе, скорее всего будут прогибы стенок.

Вот заставные о которых я говорил, обратите внимание на прогиб.

972288701_1.jpg.21d54870dda4021c8fec903938525a7f.jpg

399728107_2.jpg.4a0ac2de41a4926e7ceb1c8b7f262677.jpg

Для жёсткости стенку нужно пришивать к наружной рейке.

2. Если всё-таки стенка не будет хлипкой, то каким образом закрыть внутренние углы - стыки камыша ? Размеры корпуса уже не позволят прикрутить угловые рейки.

Я вижу только один выход, гнуть уголки из оцинковки хотя бы 0,5мм и прикручивать саморезами, при том уголок прикручивать на 4-ри самореза, 2ва самореза в боковую и два самореза в торцевую стенку.

Потрібно пробувати.....а там робити висновки. Заставна то одне а пресований цілЬний корпус то трохи інше. Прошивки в одному місці ( для 12 рамочного ) напевно буде замало. Внутрішніми кутами з оцинковки втягнути очерет думаю не вийде, тому щоб стало 12 рамок доведеться трохи збільшити розмір, чи використовувати рамки без Гофмана. Я з такою проблемою теж зіштовхнувся, тому в трикутних брусках роблю вибору (жолобок), це дає можливість поставити рамку ближче до стінки але зазор все ж великоватий (крайню рамку роздувають), просто одразу це врахувати щоб стала запланована  кількість рамок . 

Link to comment
Share on other sites

16 минут назад, Помпилио сказал:

2. Именно угловые рейки я бы всё-таки оставил. Не очень они мешают

Если делать корпус по нормам 450 * 450 у нас от боковой планки до стенки корпуса остаётся 7-8мм по попросту не остаётся места для угловой рейки, а уголок 5*5мм не удержит.

Пасека :ay:

Насколько я понял у Вас бесфальцывые корпуса ?

Link to comment
Share on other sites

8 минут назад, Lefty сказал:

Заставна то одне а пресований цілЬний корпус то трохи інше.

Так і я про то, якщо сприсовати очерет і прикрутити наружні рейки а стінку прошити, скоріш за все відразу видує пузо в середину корпуса,  як очерет не рогіз, він набагато упругіший, щоб утримати стінку очерету рівною, стінку треба пришити до наружньої рейки, накидати петлі на наружну рейку із дроту рівно  наврядчи получиця, для акуратної прошивки треба сверлити отвори через 2-3см, але це не головне, дріт який буде з наружі корпусу під впливом вологи почне портиця, тому тільки нержавійка, а нержавійка навіть 0,8мм дублена, я пробував сітку рабіцу пришивати нею, можливо спробувати відпускати нержавійку або можливо єсть якась м'яка .

Link to comment
Share on other sites

2 часа назад, Віталій.В сказал:

Насколько я понял у Вас бесфальцывые корпуса ?

Да безфальцевые. И дерево и камыш. Первые делал с фальцем то не очень понравилось.

1 час назад, Віталій.В сказал:

Так і я про то, якщо сприсовати очерет і прикрутити наружні рейки а стінку прошити, скоріш за все відразу видує пузо в середину корпуса,  як очерет не рогіз, він набагато упругіший, щоб утримати стінку очерету рівною, стінку треба пришити до наружньої рейки, накидати петлі на наружну рейку із дроту рівно  наврядчи получиця, для акуратної прошивки треба сверлити отвори через 2-3см, але це не головне, дріт який буде з наружі корпусу під впливом вологи почне портиця, тому тільки нержавійка, а нержавійка навіть 0,8мм дублена, я пробував сітку рабіцу пришивати нею, можливо спробувати відпускати нержавійку або можливо єсть якась м'яка .

По поводу прогиба внутри, только после испытаний можно что-то сказать. Ещё можно шить не вынимая из пресса. Потому что если вынуть корпус то уже врятли получится стянуть.

Мягкая нержавейка бывает. У меня ее ещё осталось прилично от предыдущих хозяев дома.

Link to comment
Share on other sites

6 годин тому, Віталій.В сказав:

..... нержавійка навіть 0,8мм дублена, я пробував сітку рабіцу пришивати нею, можливо спробувати відпускати нержавійку або можливо єсть якась м'яка .

 

4 години тому, Помпилио сказав:

Мягкая нержавейка бывает. У меня ее ещё осталось прилично от предыдущих хозяев дома.

ще як варіан можна оцинковану проволоку взяти вона точно є мягка і дотогож значно дешевша.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...