Jump to content

Ульи из камыша


NVN
 Share

Recommended Posts

36 хвилин тому, nibond сказав:

Очерет отолочини, як видно з фото, з низу не підбитий поперечною рейкою. 

Очерет не буде висипатися.?

Буде, тому очерет з обох сторін потолочини закріплений реєчками: з сторони даху реєчка 25*8, з сторони гнізда 25*4. Просто з середини реєчки втоплені в корпус (вони коротші за ті що зверху)

Та. По іншому не може бути (ну хіба що прошити), мат просто розсипеться.

7 хвилин тому, northern wolf сказав:

Все там підбито.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 часов назад, Lefty сказал:

Якщо  очерет бокових стінок корпуса впирається в  вертикальні бруски передньої і задньої  внутрішніх стінок преса ( стінки  ті що мають розмір 475), тоді не розумію як Ви прикріплюєте внутрішні трикутні бруски в кути корпуса?

Ви все вірно замітили, вибачаюсь !!! я завів в оману, чесне слово не спеціално, малюнок - ескіз робив по пам"яті  і зробив не вірний ескіз, точніше в першій моїй версії преса було саме так як на ескізі вище, тобто передня - задня стінка 475мм, але я планував прикручувати середові планки стінки, коли в мене не вистачило квадрата я зробив середову упорну раму із тумбочки ( що було під рукою ) тому можливості прикручувати внутрішні планки не було ( як всі внутрішні стінки суцільні ) мені довелося вкоротити передню - задню стінку на 60мм, я ще раз вибачаюсь що завів в оману аж не ловко, я не навмисно, чомусь в пам"яті відкалась попередня версія і тільки після Вашого зауваження я згадав весь процес виготовлення пресу.

В другій версії преса розміри внутрішніх стінок так: 

Щоб більше не заводить в оману тільки що сходив подивився на прес.

1355557064_415.thumb.jpg.f45c039f17584e7f632ffb4009571d63.jpg

 

Вуглові трикутні бруски виготовляю  26 х 26 мм + -, з початку фугую бруски 30 х 30мм потім з вугла на вугол брусок розпилюю  і виходить два трикутника, до  міліметра розпиляти точно не виходить  тому розмір трикутника гуляє 25 - 27мм х 25 - 27мм, іноді шліфую то виходять всі  25мм, пробував робити  трикутні бруски 20 х 20 мм, товщини малувато очерет в вуглах гуляє, при наймі з верби, також пробував робити трикутники 30 х 30мм, такий розмір вугових брусків заважає крайнім рамкам, прийшов до висновку що 25 х 25 норма.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 часов назад, Lefty сказал:

Якщо  очерет бокових стінок корпуса впирається в  вертикальні бруски передньої і задньої  внутрішніх стінок преса ( стінки  ті що мають розмір 475), тоді не розумію як Ви прикріплюєте внутрішні трикутні бруски в кути корпуса?

Ось навіть на фото видно ( лівий нижній вугол на фото) що передня - задня стінка коротша ніж внутрішні розміри вулика 475мм

1960747275_.thumb.jpg.60f4e796992be120d45491d1d606ea00.jpg

 

Ще раз вибачаюсь, в тім році не пресував як не було потреби ( отруїли пасіку ) і трішки забув, тепер розміри точні, заміряв.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

50 хвилин тому, Віталій.В сказав:

Ось навіть на фото видно ( лівий нижній вугол на фото) що передня - задня стінка коротша ніж внутрішні розміри вулика 475мм

1960747275_.thumb.jpg.60f4e796992be120d45491d1d606ea00.jpg

 

Ще раз вибачаюсь, в тім році не пресував як не було потреби ( отруїли пасіку ) і трішки забув, тепер розміри точні, заміряв.

Та годі Вам вибачатись, і так велика подяка що ділитесь своїми напрацюванями. Я в принципі то розумів що так має бути, тай фото уважно роздилявся але з нього не докінця зрозуміло чи ліва - права стінки доходят до очерету чи там є зазор , проте ті хто не зовсім в тем, коли захочуть повторити  Вашу конструкцію пресу будуть  ступорі  - тому і перепитав....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 години тому, Помпилио сказав:

Кто-то пробовал такие ульи собирать пневмостеплером?

ІМХО не сама влада ідея.

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

1 час назад, Lefty сказал:

ІМХО не сама влада ідея.

Вы пробовали? Просто можно чуть ускорить процесс сборки. Планки не нужно будет засверливать.

Link to comment
Share on other sites

9 хвилин тому, Помпилио сказав:

Вы пробовали? Просто можно чуть ускорить процесс сборки. Планки не нужно будет засверливать.

Поспішність потрібна в інших випадках, "поспішиш, людей насмішиш" . :hi:

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

1 час назад, Помпилио сказал:

Вы пробовали? Просто можно чуть ускорить процесс сборки. Планки не нужно будет засверливать.

На :IMHO1:такие риски не оправданы, сократим 10 - 20 часов на сборке но значительно сократим срок службы ульев.

Link to comment
Share on other sites

1 година тому, Помпилио сказав:

Вы пробовали? Просто можно чуть ускорить процесс сборки. Планки не нужно будет засверливать.

Ви "вживу"  ( не в юбубі) бачили сам процес? Робота з пресованим очеретом це не справа з рівною дошкою. 

ІМХО процес особливо не прискорить ( і не сильно здешевить) а головняка добавити може.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 часа назад, Lefty сказал:

Ви "вживу"  ( не в юбубі) бачили сам процес? Робота з пресованим очеретом це не справа з рівною дошкою. 

ІМХО процес особливо не прискорить ( і не сильно здешевить) а головняка добавити може.

У меня около 80 ульев из камыша. С технологией знаком не по наслышке. Собираюсь сделать ещё не множко для отводков. Вот и обдумываю как бы облегчить процесс. 

Link to comment
Share on other sites

12 годин тому, Помпилио сказав:

У меня около 80 ульев из камыша. С технологией знаком не по наслышке. Собираюсь сделать ещё не множко для отводков. Вот и обдумываю как бы облегчить процесс. 

Корпус пресуєте цілим  чи постіночно? 

Не уявляю як степлером можна притягнути внутрішні кути, та стяжні реєчкии між собою. Більше того стяжні реєчкии будуть  знаходились під постійним тиском і ІМХО з часом скоби чи цвяхи почнуть вилазити. Ну і до всього, тоненькі ясенові (дубові) реєчки,  скоба може досить часто  колоти, особливо в тих місцях де схобу прийдеться бити  скраю... 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

12 часов назад, Помпилио сказал:

У меня около 80 ульев из камыша.

Можно фото Ваших ульев, не подумайте что я Вам не верю, вродь бы улья из камыша но каждый делает их по своей технологии может что и подчеркну для себя.

Link to comment
Share on other sites

28 минут назад, Lefty сказал:

Корпус пресуєте цілим  чи постіночно? 

Не уявляю як степлером можна притягнути внутрішні кути, та стяжні реєчкии між собою. Більше того стяжні реєчкии будуть  знаходились під постійним тиском і ІМХО з часом скоби чи цвяхи почнуть вилазити. Ну і до всього, тоненькі ясенові (дубові) реєчки,  скоба може досить часто  колоти, особливо в тих місцях де схобу прийдеться бити  скраю... 

Чесно кажучи я теж не дуже уявляю, просто пам"ятаю як вигинає наружні ясенові та внутрішні рейки коли їх пртягуєш саморізами, єдиний вихід слабенько пресувати стінки корпуса.

Link to comment
Share on other sites

1 час назад, Lefty сказал:

Корпус пресуєте цілим  чи постіночно? 

 

Прессую целый корпус.

 

1 час назад, Віталій.В сказал:

Можно фото Ваших ульев, не подумайте что я Вам не верю, вродь бы улья из камыша но каждый делает их по своей технологии может что и подчеркну для себя.

Фото смогу сделать завтра. Камыш у меня кстати тоже 12 рам.

Со скобами понятно, ускор и облегчить не очень получится. Хотя когда буду прессовать попробую и степлер.

Ещё вопрос, может кто-то уже придумал как совместить обычный деревянный и камышовый корпус, т.е. куда деть или чем заменить стяжные рейки внутри корпуса? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 часа назад, Помпилио сказал:

Ещё вопрос, может кто-то уже придумал как совместить обычный деревянный и камышовый корпус, т.е. куда деть или чем заменить стяжные рейки внутри корпуса? 

Я тоже над этим думал чтобы делать магазины из доски вербы, но пока не могу понять чем рейки  Вам мешают, у меня улья фальцевые и рейки ни как не мешают, единственное что проблема так это размеры 10 или 12-ти рамочного корпуса деревянного и камышового.

К примеру: внутрений размер моих камышовых 12-ти рамочных ульев 475 х 475, стенка корпуса 40мм тоисть наружный размер корпуса 475 + 80 = 535мм .

Внутрений размер деревянного 12-ти рамочного корпуса 450 х 450, наружный размер корпуса  зависит от толщины стенки к примеру 25мм тоисть 50 + 450 = 500мм

Для стыковки деревяных и камышовых корпусов есть два варианта:

1. делать переходную вставку или корпус, а выше магазины - корпуса стандарт,  для уменьшения толщины деревянного корпуса - магазина на вставку сделать нижний накладной фальц, но тогда будет не состыковка с крышами для камышовых и потянут языки на увеличеном размере вставок.

763347031_.jpg.4d4ad42f08f7e2ad35c8f864e07e0779.jpg

2.вариант делать деревянные корпуса или магазины по внутринему размеру камышового улья в моем случае 475мм + 25 - 30мм стенки разница между размерами корпусов будет не значительная и состыковка с крышами будет терпимая.

3.не забивать переходниками голову, а время и материал которое будет потрачено на изготовление переходников сделать больше камышовых корпусов.

 

Link to comment
Share on other sites

1 час назад, Віталій.В сказал:

Я тоже над этим думал чтобы делать магазины из доски вербы, но пока не могу понять чем рейки  Вам мешают, у меня улья фальцевые и рейки ни как не мешают, единственное что проблема так это размеры 10 или 12-ти рамочного корпуса деревянного и камышового.

К примеру: внутрений размер моих камышовых 12-ти рамочных ульев 475 х 475, стенка корпуса 40мм тоисть наружный размер корпуса 475 + 80 = 535мм .

Внутрений размер деревянного 12-ти рамочного корпуса 450 х 450, наружный размер корпуса  зависит от толщины стенки к примеру 25мм тоисть 50 + 450 = 500мм

Для стыковки деревяных и камышовых корпусов есть два варианта:

1. делать переходную вставку или корпус, а выше магазины - корпуса стандарт,  для уменьшения толщины деревянного корпуса - магазина на вставку сделать нижний накладной фальц, но тогда будет не состыковка с крышами для камышовых и потянут языки на увеличеном размере вставок.

763347031_.jpg.4d4ad42f08f7e2ad35c8f864e07e0779.jpg

2.вариант делать деревянные корпуса или магазины по внутринему размеру камышового улья в моем случае 475мм + 25 - 30мм стенки разница между размерами корпусов будет не значительная и состыковка с крышами будет терпимая.

3.не забивать переходниками голову, а время и материал которое будет потрачено на изготовление переходников сделать больше камышовых корпусов.

 

Размер корпуса аналогичен с вашим. Мостики между боковушкой рамки и стенкой корпуса не замучали?

Link to comment
Share on other sites

13 минут назад, Помпилио сказал:

Размер корпуса аналогичен с вашим. Мостики между боковушкой рамки и стенкой корпуса не замучали?

Есть такое при том регулярно, а в роеву пору еще и маточник могут потянуть, зато на медосборе крайние рамки около 4-х кг.

110735505_.jpg.b274db0ccc58503b801593d2f46525c6.jpg

магазинные рамки еще красивее на медосбор ставлю 11 рамок, но что то фото не найду.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 минуты назад, Віталій.В сказал:

Есть такое при том регулярно, а в роеву пору еще и маточник могут потянуть, зато на медосборе крайние рамки около 4-х кг.

:al: конкуренты сон потеряют...

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

1 час назад, Віталій.В сказал:

Есть такое при том регулярно, а в роеву пору еще и маточник могут потянуть, зато на медосборе крайние рамки около 4-х кг.

110735505_.jpg.b274db0ccc58503b801593d2f46525c6.jpg

магазинные рамки еще красивее на медосбор ставлю 11 рамок, но что то фото не найду.

 

Да это на мой взгляд единственный минус который есть в этих ульях. Поэтому постоянно ломаю голову как от этого избавиться. Думал это пространство зашить ОСП или фанерой, но тогда теряется вся прелесть этих ульев. Плюс сильное удорожание глядя на цену этих материалов. Прошивать слишком долго.

Link to comment
Share on other sites

26 минут назад, Помпилио сказал:

Да это на мой взгляд единственный минус который есть в этих ульях. Поэтому постоянно ломаю голову как от этого избавиться. Думал это пространство зашить ОСП или фанерой, но тогда теряется вся прелесть этих ульев. Плюс сильное удорожание глядя на цену этих материалов. Прошивать слишком долго.

У меня больше как 57 семей не было наверное по этому не сильно заморачиваюсь воспринимаю как должная работа и доход чистого воска, еще стараюсь постоянно в гнезде держать вощину не так сильно строят ватрушки.

Пробовал я прошивать, что правда заставные из рогоза, мне не понравилось, нудно и не крепко, есть в ютюбе  Сергей Одягайло он делает улья по одной стенке, так вот, в одном из видео он предложил в место внутрених планок прикручивать полоски из оцинковки, что бы избежать лишних боковых  зазоров как вариант, но думаю стенка будет хлипковатой.  

Link to comment
Share on other sites

1 час назад, Віталій.В сказал:

Пробовал я прошивать, что правда заставные из рогоза, мне не понравилось, нудно и не крепко, есть в ютюбе  Сергей Одягайло он делает улья по одной стенке, так вот, в одном из видео он предложил в место внутрених планок прикручивать полоски из оцинковки, что бы избежать лишних боковых  зазоров как вариант, но думаю стенка будет хлипковатой.  

У Одягайло средняя планка в стенке создает дополнительное ребро жесткости.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 години тому, Помпилио сказав:

Размер корпуса аналогичен с вашим. Мостики между боковушкой рамки и стенкой корпуса не замучали?

 

3 години тому, Віталій.В сказав:

Есть такое при том регулярно, а в роеву пору еще и маточник могут потянуть, зато на медосборе крайние рамки около 4-х кг.

110735505_.jpg.b274db0ccc58503b801593d2f46525c6.jpg

магазинные рамки еще красивее на медосбор ставлю 11 рамок, но что то фото не найду.

 

 У  Вас ІМХО  між стінкою вулика і боковинкою рамки 20мм (по факту трішки менше, а навпроти стяжної реєчки приблизно норма - мм 10 якщо товщина реєчки 5мм. 

1 годину тому, Помпилио сказав:

Да это на мой взгляд единственный минус который есть в этих ульях. Поэтому постоянно ломаю голову как от этого избавиться. Думал это пространство зашить ОСП или фанерой, но тогда теряется вся прелесть этих ульев. Плюс сильное удорожание глядя на цену этих материалов. Прошивать слишком долго.

Як варіант спробувати зменшити зазор між стінкою і боковинкою рамки. У мене такої проблеми не має взагалі.  Ширина рамки  285, внутрішній розмір вулика 305 (по факту по середині стінки - менше), стяжна реєчка  в=(4-5 мм), але навпроти боковинки рамки (в області середини стінки) трохи замалий зазор виходить , десь мм 3. Тому під час кріплення  внутрішніх кутів стараюсь більш менш рівномірно розправити очерет  з середини, ну і коли  кріплю внутрішні  реєчки легенько киянкою трохи присажую ось ту випуклість очерету, а також  зовнішню і внутрішню реєчки стягую між собою  трьома  саморізами, оскільки зовнішня рейка 8 мм а внутрішня 5 то вона дещо  вирівнюється (ну не зовсім рівно вирінюється, скажімо так трохи прибирається випуклість очерету але реєчка стає хвилькою), в результаті чуть збільшується зазор. В принципі можна і не заморочуватись з тим зазором, рамку не прибудовують і вона між рейками проходить але мене трохи напрягає що існує ймовірність придушити бджіл ,в тому числі матку..... Якби зараз робив би по новому прес, то напевно  так щоб внутрішній розмір був 310. Да, ще варто уточнити що висота корпуса у мене 470мм, тому маю більшу випуклість стінок, чим  у корпусах на даданівську рамку.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 часа назад, Віталій.В сказал:

У меня больше как 57 семей не было наверное по этому не сильно заморачиваюсь воспринимаю как должная работа и доход чистого воска, еще стараюсь постоянно в гнезде держать вощину не так сильно строят ватрушки.

Пробовал я прошивать, что правда заставные из рогоза, мне не понравилось, нудно и не крепко, есть в ютюбе  Сергей Одягайло он делает улья по одной стенке, так вот, в одном из видео он предложил в место внутрених планок прикручивать полоски из оцинковки, что бы избежать лишних боковых  зазоров как вариант, но думаю стенка будет хлипковатой.  

Для меня эти мостики большая проблема, особенно в период отбора отводков когда каждый час на счету. Плюс есть вероятность задавить матку так как рвётся по живому все. Вариант с полоской металла уже где-то видел тоже взял на вооружение. Ещё обдумываю возможность прошивать но наружную планку оставить для жёсткости и вокруг неё обхватывать проволоку. Хотя мне кажется что этот вариант будет провальный из-за тяжести и длительности процесса.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...