Сирота Микола Posted October 7, 2011 Share Posted October 7, 2011 Опишу тут повністю спосіб посадки ягідників та інших дерев і кущів, яким користуюсь я уже кілька років. Власне садити так почав після відвідин одного з приватних розплідників, де вирощуються виноград, ягідники, троянди, декоративні та плодові дерева й кущі. Технологія посадки, побачену там трохи вдосконалив. Головне, що я там побачив на свої очі, те підтвердження знаної мною вже раніше формули: урожай = посадка+полив+сорт. Причому складники перераховані саме в порядку важливості, тобто від посадки залежить найбільше. 1. Риємо яму мінімум 50Х50Х50 см для кущів. Для дерев бажано більшу, хоча б 70Х70Х70. Дуже важливо зробити чимбільшу яму якщо грунт дуже щільний, близько грунтові води (як у мене), малородючий. На дно ями висипаємо дренаж (бита цегла, щебінь, керамзит, галька та ін.). Я даю відро дренажу - цього зазвичай достатньо. 2. В дренаж вставляємо відрізок труби, так щоб він виступав над поверхнею грунту на 15-20 см (можна більше). 3. дренаж перекриваємо чимось, що запобігатиме його замулюванню (геополотно - в ідеалі, можна шматки рубероїду з отворами, кусок п/п мішка, шматки кори, крупні тріски). Я використовую дрібний хмиз добре його трамбуючи, або кору. коли хмиз перегниє і дренаж таки засмітиться, то пройде мінімум 3-4 роки, коренева система до цього часу вже покине зону під стовбуром і яму вириємо повторно десь трохи вбік від стовбура. 4. Висипаємо відро добре перепрілого гною (у мене - трирічний) і трамбуємо 5. зверху даємо склянку суперфосфату, літрову банку попелу, жменю-дві іржавого металу. Залізо обов'язково якщо рослини хворіють хлорозом. Можна не давати, а щороку бризкати залізним купоросом, але дати його при посадці простіше. Я даю тирсу з оцинкованого заліза - набрав на колишній роботі. Там багато цинку, він теж іде на користь. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Сирота Микола Posted October 7, 2011 Author Share Posted October 7, 2011 6. Даємо ще одне відро перегною і знову втрамбовуємо - подушка під посадку готова. Повинно залишитись достатньо місця для кореневої системи саджанця. 7. насипаємо трохи поживного грунту в центрі (я змішую вийнятий верхній шар грунту з перегноєм), по конусу розправляємо коріння. Якщо воно задовге, то краще підрізати, ніж загинати догори - швидше прийметься. Засипаємо яму тим же поживним грунтом не до кінця, лишивши 10 см. Заливаємо добре водою, щоб грунт затік в усі пустоти і коріння не висіло в повітрі. 8. Засипаємо грунтом до верху, робимо борт по краю лунки, висотою 5-10 см. 9. отриману лунку мульчуємо травою, соломою, корою, перегноєм, так щоб мульча не торкалась штамбу саджанця, мо може пустити поверхневе коріння, яке підмерзає або всихає, прищеплені саджанці можуть перейти на своє коріння. Полив ведеться тільки в трубу і ніколи зверху (в лунку). Це дає те, що вся вода іде під коріння, стимулюючи його рости вертикально вниз і закріплюватись в грунті - такий саджанець не виверне вітром. Під мульчею ніколи не змерзає і не пересихає коріння, щодня, навіть у спеку, під нею ранками збирається роса, тому поливи потрібні дуже рідко. Я поливаю винград раз у місяць, включаючи на кілька хвилин воду і вставляю шланг у трубу. Загалом достатньо відра на тиждень, навіть дорослому кущеві. Всього відра дренажу достатньо для утримання колоссальної кількості води. Коли роблю осінні вологазарядкові поливи під виноград, то лишав шланг на годину - зверху вода не виступала - вся йде в землю. Також у верхньому сухому грунті не сходять бур'яни. Тобто полив роблю рідко, разом з ним раз на місяць даю рідкі добрива (гумат, гумісол, гумі+). Сухі добрива можно прости всипати в трубу і вони там розчинятимуться поступово. Мульча щоосені накладається зверху ще раз. Найкраще - відро перегною. Полоти треба рідше. Ну а ріст... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Сирота Микола Posted October 7, 2011 Author Share Posted October 7, 2011 Приклади : Ось фото однорічного винограду в травні цього року - посажені навесні в одну таку яму два саджанці (Новий подарок Запоріжжю і Мускат мармуровий), щоб менше копати ям : А ось фотографія восени: Приріст центрального пагона склав понад 3,5 м, на початок жовтня лоза визріла більш як на 2 метри. Пасинки товщі олівця, довжиною 1-1,5 м - з них прискорено сформуються рукави куща (на один рік скоріше буде готовий кущ). Крім того, цього року вже мали сигнальні грони - лишив по одній. А ось інший приклад. Кущ Арочного посаджений був звичайним способом і кілька років чах і сох, виноград збирався після морозів частково незрілий - не набирав цукру, хоча сорт середнього строку дозрівання. Зробив одну яму з дренажем (тільки цегла, без гною) минулого року за півметра від куща, туди поливав і дава рідкі добрива. Результат цього року: Навантаження на кущ порівняно з минулими роками збільшене вдвічі і думаю наступного року додати ще на 50% (загалом втричі), грони трохи нерівномірно розміщені, бо цвітіння було під час дощів і не всі запилились - некондиційні обірвав. Стандартне гроно 350-400 г: Один рукав: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Сирота Микола Posted October 7, 2011 Author Share Posted October 7, 2011 А ось фото з розплідника, де садять в такі ж ями, але без труб - полив ведеться зверху, на мульчу. Це, якщо погано видно, порічка, висотою 1.8-2м Це гілочка саджанця порічки сорту Ровада на другий рік А це окремі кісточки ягід Скажу, що придбав цей сорт навесні і посадив на тимчасове місце, бо ще не було де садити. Родив кущ, суцвіття були по 20 см (!), а зав'язались менше 30 %, хоча ягода крупна, приросту дав біля 70 см, а мало би бути 120-150 см, мінімум за перший рік. Вчора пересадив на постійне місце як має бути - тепер сорт зможе реалізувати весь свій потенціал Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RichDad Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 ще цікава інформація для садівників: Для забезпечення умов продуктивного росту кореневої системи волоського горіха в посадкові ями необхідно вносити 10-15 кг перегною або компосту, 40-60 г діючої речовини фосфорних і 20-30 г калійних добрив та 6-8 кг цеоліту (фракція 5-10 мм) , ретельно перемішавши із землею у нижньому шарі ями та залити водою 30-40 літрів. Все це зробити за 2 дні до висаджування. Закарпатський природний цеоліт має багатий склад мікроелементів, працює в грунті до 10 років. Цеоліт є резервуаром води і підтримує необхідну вологість грунту. 6-8 кг цеоліту може утримувати 4,2-5,6 л води. При поливі він вбирає вологість в себе, а потім поступово в необхідних кількостях віддає дереву. У нових кліматичних умовах, при подальшому потеплінні в Україні цеоліт не тільки забезпечить нормальний розвиток саджанців, а і заощадить ваші гроші на поливах. Під дією цього мінералу зменшується вимивання азоту з грунту, підвищується водна місткість дерново-підзолистих, супіщаних і низькородючих грунтів. Варто також пам’ятати, що завдяки внутрішній пористій будові цеолітів підвищуються аераційні властивості чорнозему і важких глинистих грунтів, земля стає пухкішою і вологопроникною. Глибина висаджування має велике значення. Мілко посаджене дерево погано приживається, відстає в рості, коренева система часто страждає від посух і сильних морозів. посилання: Не варто розміщувати сторонні посилання ще й на рекламні статті Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Сирота Микола Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 Стосовно цеоліту - чергова спроба нажитись грабуючи кишені довірливих громадян. "Унікальні властивості" ще ніде не підтверджені жодною серйозною незалежною лабораторією, але реклама в газетах та інтернеті активно просуває цей продукт. За ефектом навряд чи він НАБАГАТО кращий червоної цегли, керамзиту, деревного вугілля, вермикуліту та інших пористих матеріалів, які так само регулюють вологість грунту, розпушують його, віддають цінні елементи (дервне вугілля, перліт, вермикуліт), але значно дешевші і є в будь якому будівельному магазині. Особисто мене влаштовує цегла, а як дуже хочеться, то вермикуліт в Епіцентрі куди дешевший, і легший (мішок важить усього 6 кг). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RichDad Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 якщо не туди - вибачайте. народилась в мене донька нещодавно ... і маю тепер багато використаних памперсів. щось наштовхує мене на думку, що їх теж можна використовувати для 3 пункту: 3. дренаж перекриваємо чимось, що запобігатиме його замулюванню (геополотно - в ідеалі, можна шматки рубероїду з отворами, кусок п/п мішка, шматки кори, крупні тріски). Я використовую дрібний хмиз добре його трамбуючи, або кору. коли хмиз перегниє і дренаж таки засмітиться, то пройде мінімум 3-4 роки, коренева система до цього часу вже покине зону під стовбуром і яму вириємо повторно десь трохи вбік від стовбура. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Федір Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 З донькою ВІТАЄМО! А от памперси там волога перетворюється на гель(ну принаймні так стверджують) і до тогож він має певний обєм вбирання вологи. Так що краще керамзіт чи цегла. Під виноград(садив цієї весни) копав яму аж до глею(жовта глина) вийшло метр взаглибшки. От тікі трубу дренажну не закопав- жалію тепер. 2 ями перекопувать неохота зараз, щось може придумаю. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Сирота Микола Posted May 27, 2012 Author Share Posted May 27, 2012 З донькою ВІТАЄМО! А от памперси там волога перетворюється на гель(ну принаймні так стверджують) і до тогож він має певний обєм вбирання вологи. Так що краще керамзіт чи цегла. Під виноград(садив цієї весни) копав яму аж до глею(жовта глина) вийшло метр взаглибшки. От тікі трубу дренажну не закопав- жалію тепер. 2 ями перекопувать неохота зараз, щось може придумаю. У мого знайомого в селі відключили технічний водопровід назавжди - тепер пробив скважину у дворі і буде робити дренажний полив під 60 3-4 річних кущів винограду - бо так витрити води менші. Так що якщо хтось запланував всерйоз зайнятись виноградом, то треба врахувати різні варіанти. До речі, з водопроводом вийшов випадок анекдотичний. Через перебої у водопостачанні і повний вихід з ладу фільтрів (з труб жаби вилазили. водорості та мул несло з водою) селяни написали звернення до депутата місцевої ради з проханням про допомогу. Депутат прислав листа з запевненнями що зробить все можливе для блага селян. Слідом за листом приїхала комісія, яка взяла забори води, оглянула водокачку, і згодом закрила водогін. Ремонту, мовляв, не підлягає. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolokol Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Помогите определиться, осталось для персика 1 место, вот у меня и раздвоение, что посадить "Посол мира" или "Санрайз". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ГРАНТ Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Помогите определиться, осталось для персика 1 место, вот у меня и раздвоение, что посадить "Посол мира" или "Санрайз". С сортом лучше у ДЯДЮРЫ поинтересоваться. Он обитает в Кривом Роге и сортов у него немерено. По моему у него и сайт свой есть, телефон можно узнать в любом номере огородника. Как то с ним созванивался, но до закладки персика у меня еще не дошло( пока с виноградником воюю) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ГРАНТ Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Микола Іванович' date=7.10.2011, 15:51' post='82568] 6. Даємо ще одне відро перегною Полив ведеться тільки в трубу Микола Iвановичу- що до перегною, то обв"язково тiьки перепрiвший i листйовий, а iначе буде коньова довго вичухуватися. Извините на компе не установлена Украинская клавиатура, та что буду на русском. Полив винограда раньше делали как и Вы, а теперь пришла пора новых технологий. Та что ложем ленту капельного по ряду винограда и включаем раз в неделю на сутки. А виноград посажен на V образную шпалеру 3x3 метра. Система куста веерная на 4 рукава. А еще наши почвы бедны калием, так что при посадке саженца лучше древесной золы препарата вам не найти. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Air Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Подскажите , кто пробовал применять этот препарат, для укоренения черенка. Хочу черенок катальпы с 4-я листочками но без корешков , обсыпать препаратом и посадить в грунт под банку. Черенок срезал в конце января. Нужен совет , кто сталкивался с такой проблемой ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sij Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Подскажите , кто пробовал применять этот препарат, для укоренения черенка. ← Завжди користуюся при черенкуванні, зрізаю черенок і нижню сторону, та що буде в грунті занурюю в корневін. Приживаємість десь порадка на 30% збільшується Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Панас Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Подскажите , кто пробовал применять этот препарат, для укоренения черенка. Хочу черенок катальпы с 4-я листочками но без корешков , обсыпать препаратом и посадить в грунт под банку. Черенок срезал в конце января. Нужен совет , кто сталкивался с такой проблемой ? Семена катальпы прекрасно всходят. А по поводу укоренителей - в их растворе растения, черенки замачивают. В основе таких препаратов используют гетероауксин. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Air Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Семена катальпы ? Пока не имеем их. вытянут запас ? Тоже закрадывалась такая мысль низ черенка пробороздуйте,обработайте стимулятором,засыпте все пропареными опилками,в полиетиленовый пакет и положите на шкаф в горизонтальном положении на пару недель,когда увидите зачатки корней (калус),тогда можете уже расадить,накрыв сверху для создания микроклимата стакачиками. ? Буду пробывать с новыми черенками, сегодня пойду нарежу новую порцию. Спасибо Всем откликнувшимся. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Сирота Микола Posted February 22, 2013 Author Share Posted February 22, 2013 Вставлю ще 5 копійок 1. Обробляти укорінювачами треба ТІЛЬКИ низ черенка, концентрацію ні в якому разі не перевищувати - призведе до зворотного ефекту - укорінення буде рівне нулю. 2. Принюхайтесь до відкритої пачки - дуже багато на ринку підробок - я сам натикався не раз. Справжній Корневін чи інший препарат на остнові ІМК чи ІОК (індолілмасляної чи індолілоцтової кислоти) має відчутний запах індолу - дуже противний і приторний. 3. Можна або припудрювати або замочувати - я різниці не побачив в ефективності, просто замочувати простіше при великих об'ємах, а припудрити низ черенка - при малій кількості. 4. Якщо черенки поміщені в тепличку (хоч під банку), постійно зволожені і часто оприскуються (кілька разів на день), то ефективність укорінення багатьох рослин і так під 100% без стимуляторів вийде Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Air Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Принюхайтесь до відкритої пачки ? Резкого запаха нет, напоминает запах мокрых цыплят ( когда то родители выращивали бройлерных). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
язичник Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Стимулятори росту коріння є високоактивні речовини, і тому є потенційними канцерогенами- нюхати ризиковано Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Сирота Микола Posted February 23, 2013 Author Share Posted February 23, 2013 Принюхайтесь до відкритої пачки ? Резкого запаха нет, напоминает запах мокрых цыплят ( когда то родители выращивали бройлерных). Різкий запах має гетероауксин, а корневін - значно слабший, але відчутний. Коли купляв підробку - запаху взагалі немає. На вигляд як наче просто тальку насипали. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pr1zZ Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 а когда уже можно будет обрезать деревья? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tolstiy Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 а когда уже можно будет обрезать деревья? Еще вчера Хотя персик по красному обрезают! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pr1zZ Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Я серьезно. Уже можно? Тут у нас обещают морозы до -10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gardener Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 а когда уже можно Уже нужно. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrovych61 Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 При якісному посадковому матеріалі, найпоширенішими причинами невдач є відсутність профілактичної обробки від борозняка і капустянки, а також посадка кісточкових на місце де росли кісточкові, а насіннєвих по насіннєвих. Рослини не приживаються взагалі, а в кращому випадку довго хворіють. Земля періодично потребує оздоровлення і рекультивації. Також є важливим рівень pH грунту- для кожного виду обираємо оптимальний ax.gif ← Якщо можна детальніше про обробку від борозняка і капустянки і рекультивацію... Бо я якраз роблю заміну дерев і не особливо є можливість зерняткові садити на місці кісточкових, ділянка в основному була засадженна яблунями, так і залишиться... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.