Георгий14 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Подскажите какое расстояние должно быть между рамками верхнего и нижнего корпусов??? Дело в том что я сделал два лежака на 20 рамок, и думал делать третий, но передумал Хочу попробовать сделать 10 рамочный с рамкой на 300 и две надставки на 145. Материала как раз должно хватить. Якщо це надставка , то в ній зазвичай 16 напіврамок , якщо це корпус в Даданівській системі - в ньому зазвичай 10 напіврамок . Два таких корпуса на 145 , в системі , що тут обговорюється - буде замало - їх в середньому потрібно від чотирьох до восьми . Уже зараз їх має стояти у такому вулику - три , один за другим встановлені по описаних формулах - і це крім гніздового ( на рамках 300 мм) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Георгий14 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Ні в якому разі - при веденні бджіл в цій системі , не можна гратися ще з одним корпусом на рамки 300 мм !, тим більше - не можна до літа ставити такий корпус на верх ! Бо сім'я переформуеться з горизонтальноі в вузько-вертикальну і тоді бокові рамки взагалі можуть стати пустими . ? Цікаво а скільки на даний час займають сім'ї. У мене основні сім'ї вже освоїли 20 і більше рамок на 300 мм.. а це тільки 13 травня. І що в 10 рамках навіть з однією надставкою не рояться на цей час? На даний час у мене сім'ї займають в середньому 4 корпуси - один на 300 плюс три на 145. P.S. Я теж іноді використовую і другий корпус на 300 , наприклад взимку або коли є замовлення на пакети . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GEVAK Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Сім'ї не рояться тільки через те , що три рамки з десяти в гнізді зайняті медом і пергою ... ? Звичайно я це розумію. Крім розширення півкорпусом голої вощини вощини, спонукати до роїння в мому випадку могли й інші фактори: ройова матка, відсутність взятку після садів + дощі і т. д. Знайдіть бджоляра з досвідом - нехай передивиться ваші вуликі ? А де ж його взяти? В окрузі або "специ", які вважають що лежак це вершина технологічного розвитку , або ті що дивляться на тебе - ніби мої бджоли носять мед прямо з їхніх вуликів. Тому й доводиться сидіти на форумах, щоб отримати хоть якесь живе спілкування Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bugati Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Подскажите какое расстояние должно быть между рамками верхнего и нижнего корпусов??? Дело в том что я сделал два лежака на 20 рамок, и думал делать третий, но передумал Хочу попробовать сделать 10 рамочный с рамкой на 300 и две надставки на 145. Материала как раз должно хватить. Якщо це надставка , то в ній зазвичай 16 напіврамок , якщо це корпус в Даданівській системі - в ньому зазвичай 10 напіврамок . Два таких корпуса на 145 , в системі , що тут обговорюється - буде замало - їх в середньому потрібно від чотирьох до восьми . Уже зараз їх має стояти у такому вулику - три , один за другим встановлені по описаних формулах - і це крім гніздового ( на рамках 300 мм) Дело в том что я его еще не сделал, а когда сделаю, то посажу туда сначала отводок, думаю для отводка хватит места. А зимой нужно будет сделать еще корпусов. Да и семьи у меня походу слабее ваших Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bugati Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 попробовать сделать 10 рамочный с рамкой на 300 и две надставки на 145 ? роби всі корпуса на 145 А почему так? Чем плохо если один корпус на 300? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Бортник Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 попробовать сделать 10 рамочный с рамкой на 300 и две надставки на 145 ← роби всі корпуса на 145 А почему так? Чем плохо если один корпус на 300? Ответ на этот вопрос даст практика. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Любомир Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 попробовать сделать 10 рамочный с рамкой на 300 и две надставки на 145 ? роби всі корпуса на 145 А почему так? Чем плохо если один корпус на 300? Тут потрібно визначитись у питанні: яку технологію сповідуєте? Якщо порамочну - то на 300, а якщо хочете працювати корпусами - то 150 (рамка 145). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IGORKIR Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Чем плохо если один корпус на 300? ? Нычим не погано.Просто на 145 легше робити.А 2 на 145=1 на 300 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bugati Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 попробовать сделать 10 рамочный с рамкой на 300 и две надставки на 145 ? роби всі корпуса на 145 А почему так? Чем плохо если один корпус на 300? Тут потрібно визначитись у питанні: яку технологію сповідуєте? Якщо порамочну - то на 300, а якщо хочете працювати корпусами - то 150 (рамка 145). Опыта нет, так что пока работаю с лежаками, прамочно. Где можно ознакомится подробно с работой корпусами? P.S. Пчеловодство оказалось намного шире и интереснее чем я мог себе представить пока не купил в прошлом году две семии Так что теперь мне хочется много чего попробовать и освоить, но пока нет так много времени и ресурсов. Буду развиваться и учится по немного Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ногаец Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Bugati - в теории можно ознакомиться с работой корпусами много где . На практике - в целом по миру - даже пчеловоды-промышленники скорее все-таки стараются работать корпусами, но порамочные работы либо не исключены, либо также включены в технологию. Из личных наблюдений - знакомый украинский пчелопромышленник с 400 пчелосемьями (улей двухкорпусный 10-рамочный на 300 + надставки на 145) второй корпус ставит без переноса туда пары рамок из нижнего, только когда времени нет, а так предпочитат перенести. В улье 300+145 можно работать надставками в медовой части, а порамочно нужно работать с гнездом. Работа корпусами и надставкми дает преимущество в сокращении рабочего времени, затраченного непосредственно на работу с ульем (работа по предварительной подготовке тех же корпусов и рамок никуда не девается), но проигрыш в качестве освоения новых рамок (что ведет к проигрышу в скорости развития семей и недобору меда), и это особенно заметно проявляется во время слабых взятков. Канада, которой мы так завидуем, отличается коротким сезоном и сильными взятками. Для ее промышленников важно подготовить корпуса (надставки) заранее и потом и мед корпусами (надставками) отбирать, сильные взятки при этом делают не слишком значительной разницу в результатах порамочной и покорпусной технологий . В условиях постоянного слабого взятка, по собственному опыту, ставить семье на освоение надставку, а тем более корпус - это себя не любить . Да и мед потом никак не хочет покорпусно созревать, выбирать приходится , так что приходится работать порамочно. Впрочем, круглогодичный сезон легко и непринужденно "прощает" порамочную работу . Украина где-то посередине этих 2-ух подходов. Не зря метод работы Паливоды с надставками на 8 рамок родилась в медоносной Кировоградской области (хотя и в его технологии с гнездом продолжается порамочная работа), а в маломедоносных районах Украины люди вообще не понимают, зачем корпусные улики придуманы - у них и с лежаками все хорошо Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
einar Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 Мені зараз в системі 1х10 на 300 + надставки на 145 не подобаються 2 речі- незрозуміло, що робити з рамками на 300, які заливають медом (хочу перейти на стаціонарну відкачку) і складність боротьби з роїннім. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ногаец Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 einar , а что именно Вы сейчас для делаете для борьбы с роеним в улье 300+145? И чем это отличается от того, к чему Вы привыкли ранее? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
einar Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 И чем это отличается от того, к чему Вы привыкли ранее? ? В лежаку все було просто- розрив гнізда і ніякого роїння. В 300 + 145- ставлю другу з краю в Гнізді ( на 300) вощину на 145 ( водночас відігрвє роль буд. рамки). Якщо не допомагає- ставлю на дно корпус вощина + суш на 145, туди матку, зверху решітку і гніздо (бувще ). Так поступово переводжу всі на 145. Там боротися з роїнням та небажаним медом в гнізді простіше. Перейшрв би на повністю 145 ще в цьому році, але на жаль- суші не вистачає... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Георгий14 Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Декілька разів прочитав - нічого не зрозумів . Та відкрийте нижній льоток на всю ширину , хоча-б тільки вдень , а в медових закрийте - от в гнізді меду і не стане , маток - де рояться - замініть , в гніздо взагалі не лізьте - в ньому рамки до п'яти років служать . І що це за прикол - матку на голу вощину заганяти ? І ніби стаж - чималий Люди саме в цій системі системі по півтори - три тисячі сімей водять , з гніздом навіть ще меншим - на 230 мм ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GEVAK Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Георгий14, підскажіть коли і як весною розширюєте сімю? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapivan Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 в маломедоносных районах Украины люди вообще не понимают, зачем корпусные улики придуманы - у них и с лежаками все хорошо ? Хоча і малі взятки все ж хочеться працювати корпусами. В мене особисто багато проблем з вуликом 300 +145. Основні це роїння, погане освоєння корпус зверху, мед на рамці 300. Таке враження що місцеві мої бджоли заточені під лежак і крапка. Сімя займає корпус 10 р на 300 кладу під низ корпус 145 а вони його ігнорують і під розплід складають мед. Кладу зверху бджола навіть не піднімається. І затиснувшись у 10 рамках зразу закладають маточники і на крило. Пробував все на 145 так як Єгошин все працює тільки сімя в 3 корпуса кидає ройові маточники на всіх 30 рамках і тоді повний капець. сидиш і перебираєш вирізаючи маточники і заодно де ж та матка? Висновок вулик 300 +145 працює добре з малорійливими бджолами. Я продовжую вчитися працювати за цією технологією але чомусь схиляюсь до повернення до 2 корпуса 10р на 300 а 145 тільки додатковий магазин. Або рамка 300 і рамка 145 це окремі вулики. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ногаец Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Я хоть сейчас и у с ульем Лангстрота работаю, но с ульем 300+145 это чуть перекликается - потому как рамка чуть длинней нашего стандарта и высотой 260 мм - при пластиковых рамках корпус по объему равен 9-рамочному корпусу Дадана. Взяток уже четвертый месяц слабый идет. Так вот роятся пчелы даже с сеголетними матками, когда они в таком корпусе под решеткой (а в верхнем мед складируют) - сегодня рой улетел . Конечно, теоретически можно говорить, что на будущее пчел надо менять на неройливых, но сейчас-то роятся При этом корпусами я не работаю - в верхние сначала переношу по 3 рамки с расплодом, заменяя их вощиной, правда, в верхнем же и нагружаю сильно остройкой вощины - каждая семья на данном слабом продолжительном взятке уже по корпусу вощины отстроила Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
валера 2 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 - в ньому рамки до п'яти років служать . Та у Вас то же, вроде, стаж не маленький! А такую ерунду порете!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Георгий14 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 - в ньому рамки до п'яти років служать . Та у Вас то же, вроде, стаж не маленький! А такую ерунду порете!! Ооо - так , еще один знаток - мягче надо быть - мягче ! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladimir_K Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Я продовжую вчитися працювати за цією технологією але чомусь схиляюсь до повернення до 2 корпуса 10р на 300 а 145 тільки додатковий магазин. Або рамка 300 і рамка 145 це окремі вулики. ? 1 корпус на 300 мало у наших краях для розвитку, а в наставки не дуже вже й хочуть йти, маю на увазі деякі сім'ї, тому тут або 2 на 300 на цей час або всі на 145. У мене така практика. Корпусами весною важко на 300 працювати, проблема в досить прохолодних веснах у наших краях, приходиться спочатку перетягувати пару рамок у верхній, а далі можна вже і корпусами. Якщо на 145 зимувати у 2 корпусах, то тут тасувати можна корпусами, ставивши врозріз. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanich Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 У меня была проблема с местными пчелами, которые в магазины фиг заманишь с гнезда 300. Бакфаст эту проблему решил - пчела много охотнее идет в магазины. Особенно, когда нету острой проблемы нехватки суши и первые магазины только из суши - осваивают очень охотно. С вощиной бывают ньюансы. Но и рамки из гнезда я никогда не подымаю в магазины. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Георгий14 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Георгий14, підскажіть коли і як весною розширюєте сімю? Отже - весна : Перший 145-й з сушкою (не вощина !) ставлю вниз - під 300-й , його досить скоро заб'ють пергою і нектаром (контролюємо !) . Після цього ставимо другий 145-й , прямо на 300-й (тільки вощина), на перше травня цей корпус зазвичай уже в стадії активного освоєння і початку сіву. Далі - кладемо на 300-й сітку і ставимо на нього третій 145-й (буде другим корпусом -вощина чи суш) , зверху ставим перший 145-й (буде третім корпусом), ще вище - другий 145-й ( буде четвертим корпусом , два рази через чотири дні його обов'язково контролюємо на маточникі - дев'ять з десяти , що їх потягнуть) От і вся весна у нас на Волині Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Георгий14 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 - в ньому рамки до п'яти років служать . Та у Вас то же, вроде, стаж не маленький! А такую ерунду порете!! ...тільки зараз дочитався - Донецька обл., стаж 1-3 роки .., валера 2 ,- переймаєшся так , бо деякі мої рамки по часу мають більше ніж у тебе стажу чи через те , що я з Волині ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Георгий14 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 У меня была проблема с местными пчелами, которые в магазины фиг заманишь с гнезда 300. Бакфаст эту проблему решил - пчела много охотнее идет в магазины. Особенно, когда нету острой проблемы нехватки суши и первые магазины только из суши - осваивают очень охотно. С вощиной бывают ньюансы. Но и рамки из гнезда я никогда не подымаю в магазины. Все правильно - пчелы и сами пойдут в магазин , когда будут готовы по силе , а разрывать или растягивать гнездо - дать сигнал к роению Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GEVAK Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Отже - весна : Перший 145-й з сушкою (не вощина !) ставлю вниз - під 300-й , його досить скоро заб'ють пергою і нектаром (контролюємо !) . Після цього ставимо другий 145-й , прямо на 300-й (тільки вощина), на перше травня цей корпус зазвичай уже в стадії активного освоєння і початку сіву. Далі - кладемо на 300-й сітку і ставимо на нього третій 145-й (буде другим корпусом -вощина чи суш) , зверху ставим перший 145-й (буде третім корпусом), ще вище - другий 145-й ( буде четвертим корпусом , два рази через чотири дні його обов'язково контролюємо на маточникі - дев'ять з десяти , що їх потягнуть) От і вся весна у нас на Волині ? Дякую а які приблизні строки цих маніпуляцій за ваших умов? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.