Pansky Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 Ось натрапив на таку вже доволі стару тему: Затверджено Рішенням Комітету Верховної Ради України З питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності (Протокол засідання №101 від 16 березня 2011 року) 28 лютого 2011 року м. Київ РЕКОМЕНДАЦІЇ за підсумками проведеного у Комітеті з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності «круглого столу» на тему: «Проблеми забезпечення безпеки дорожнього руху при пересуванні мобільних пасік» У дискусії під головуванням заступника Голови Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Стретовича Володимира Миколайовича, щодо гарантій безпеки дорожнього руху під час перевезення бджолосімей до місць медозбору та вирішення питання стосовно безперешкодного та оптимального транспортування цього вантажу, 28 лютого 2011 року взяли участь начальник Центру з безпеки дорожнього руху ДАІ МВС Будник С. І., начальник Державної інспекції по нагляду за технічним станом машин, заступник директора департаменту Дригуля С. В., заступник начальника Департаменту Державтоінспекції МВС України Резніков В. В., директор Національного наукового центру «Інститут бджільництва імені П. І. Прокоповича» Боднарчук Л. І., завідувач кафедри бджільництва Національного університету біоресурсів і природокористування Броварський В. Д., а також професійні пасічники, представники громадських організацій бджолярів, журналісти. Заслухавши та обговоривши доповідь заступника начальника Департаменту Державтоінспекції МВС України Резнікова Володимира Володимировича, учасники круглого столу з'ясували, що дорожньо-транспортні пригоди за участю причепів, що транспортують бджолосім'ї, практично відсутні. Порядок руху під час перевезення бджолосімей, незалежно від пори року, визначається Правилами дорожнього руху, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306 (далі – Правила). У розділі 22 Правил – «Перевезення вантажів» встановлено допустимі геометричні та вагові параметри для всіх транспортних засобів, що здійснюють перевезення вантажів. Якщо габаритні розміри транспортних засобів не перевищують тих, що зазначені у пункті 22.5 Правил, то їх рух здійснюється на загальних засадах. Перевезення бджолосімей здійснюється у составі транспортних засобів, що складаються з тягового автомобіля та причепа. Пункт 23.11 Правил визначає, що експлуатація дозволяється лише за умови відповідності причепа тягачу (автомобілю) та виконання вимог щодо їх експлуатації. Умови відповідності причепа тягачу зазначені в інструкції з експлуатації та іншій нормативно-технічній документації, що, згідно з ГОСТ 15001-88 «Продукція виробничо-технічного призначення», видаються на кожний транспортний засіб та базуються на таких вимогах: - відповідність типу гальмівних систем причепа і тягача; - відповідність транспортного засобу і причепа (автомобіль не може експлуатуватись у складі з причепом, маса якого у спорядженому стані більша допустимої маси причепа для конкретної марки автомобіля). За інформацією Департаменту Державтоінспекції МВС України, для безпечного транспортування бджолосімей згідно із вимогами Правил дорожнього руху необхідно уникати таких типових порушень, наприклад: - маса причепа з вуликами перевищує допустиму масу причепа для тягача, що його перевозить (п. 23.11 Правил); - вантаж виступає за габарити причепа більш ніж на 0,4 м (за шириною) та більш ніж на 1,0 м (ззаду причепа чи тягача); - самостійно сконструйовані причепи не обладнані світловідображаючими елементами чи іншими світловими приладами (п. 31.4.3 Правил); - технічний стан самостійно сконструйованих причепів у більшості випадків не відповідає вимогам стандартів, що стосуються безпеки дорожнього руху (ДСТУ 3649-97 «Засоби транспортні дорожні. Експлуатаційні вимоги безпеки до технічного стану та методи контролю»). Такі причепи не проходять державний технічний огляд, а тому не можуть бути допущені до участі у дорожньому русі (згідно зі ст. 29 Закону України «Про дорожній рух»). Правила пересування великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2001 року №30. Професійні пасічники, які тривалий час під час чергового сезону медозбору перевозять бджолосім'ї, висловили особливу стурбованість тим фактом, шо станом на сьогодні засоби переміщення бджолосімей (причепи, павільйони тощо) реєструють кілька суб'єктів влади – Головна інспекція державного технічного нагляду та її територіальні органи, органи Державної автомобільної інспекції МВС та органи Держгірпромнагляду (реєструють великогабаритні транспортні засоби, які не мають права брати участь у русі на дорогах загального користування). Комітет відзначає, що існує нагальна та об'єктивна потреба встановлення механізму легалізації вже наявних у використанні громадян, які перевозять пасіки, засобів для перевезення бджолосімей (причепів, вагончиків, павільйонів), що були виготовлені за часів СРСР. З різних причин (отримання майнового паю у майні членами КСП, купівля третіми особами без належних документів і т. д.) ці засоби для перевезення бджолосімей не легалізовані. Проте, оскільки окремі суб'єкти господарювання були ліквідовані, наразі немає можливості відновити втрачені документи. Частина із зазначених засобів для перевезення бджолосімей були виготовлені на підприємствах із дотриманням певних технічних характеристик та свого часу використовувались у господарствах за призначенням, інша частина – самостійно переобладнані пасічниками. Враховуючи зазначене, Комітет рекомендує: 1. Службовим та посадовим особам уповноважених органів державної влади та органів місцевого самоврядування. 1.1. Враховуючи позитивні обставини щодо відсутності аварій за участі засобів для перевезення бджолосімей, зважаючи на тенденції зростання інтересу громадян до професійного заняття пасічництвом для досягнення рентабельності пасіки, надавати, у межах компетенції, постійну інформаційну, технічну, організаційну та іншого характеру допомогу пасічникам, які перевозять бджолосім'ї до місць масового сезонного медозбору. 2. Кабінету Міністрів України. 2.1. Доручити уповноваженому центральному органу виконавчої влади розробити зміни до Правил дорожнього руху, що чітко визначатимуть тривалість часу зупинки службовими особами ДАІ павільйону, що перевозить бджолосім'ї – максимум 10 хвилин з метою перевірки Документів. Встановити, що зважаючи на пріоритет інтересів та безпеку учасників дорожнього руху, після перевірки пасічник негайно слідує до місця призначення, дотримуючись Правил. 2.2. Затвердити зазначені зміни до Правил у встановленому порядку. 3. Міністерству внутрішніх справ України, Департаменту Державної автомобільної інспекції МВС України. 3.1. З метою створення умов безпеки для учасників дорожнього руху та для злагодженого, безперешкодного, оптимального по затратах часу транспортування бджолосімей до місць медозбору протягом весняно-осіннього періоду 2011 року громадянами-пасічниками, розробити та видати у встановленому порядку відомчий підзаконний акт (наказ), що визначає спрощений порядок транспортування бджолосімей; поінформувати щодо його положень працівників Державної автомобільної інспекції МВС України та громадськість. 3.1.1. Врахувати у тексті зазначеного акту наступні положення: Санітарно-ветеринарний паспорт єдиний документ, що надає право вільного транспортування бджолосімей (вантажу) до місця призначення; 3.1.2. Окрім санітарно-ветеринарного паспорту працівники Державної автомобільної інспекції МВС України мають право перевірити лише документи на транспортний засіб, що є у складі (составі) тягачем (автомобіль, трактор тощо) та посвідчення водія, що надає право керувати цим засобом; 3.1.3. Встановити, що час можливої зупинки службовими особами ДАІ (з метою перевірки документів) транспортного составу, що перевозить бджолосім'ї, становить максимум 10 хвилин. Після цього, пасічник негайно має вирушати до місця призначення, а, у випадку ймовірного порушення, працівники ДАІ можуть з'ясувати істину наступного дня; 3.1.4. Засоби перевезення бджолосімей (причепи, вагончики, павільйони тощо) мають бути обов'язково обладнані світловідображаючими елементами, оскільки такі перевезення відбуваються, переважно, вночі; 3.2. Розробити параметри та запровадити дорожній знак «Обережно, бджоли!», що встановлюватиметься у місцях цвітіння медоносів на автошляхах і трасах із пожвавленим рухом, біля яких розміщені стаціонарні пасіки та пересувні павільйони для транспортування бджолосімей та регулюватиме (зменшуватиме) швидкість руху на цій ділянці дороги у світлий час доби до 40 км/год. Потреба у такому знаку викликана необхідністю інформувати учасників руху про обов'язок рухатися із невисокою швидкістю та закритими вікнами для уникнення залітання бджоли у салон транспортного засобу. Окрім того, під час льоту бджіл до медоносів через дорогу вони масово гинуть, розбиваючись об лобове скло транспортних засобів, що рухаються на великій швидкості; 3.4. У квітні 2011 року провести відповідну роз'яснювальну роботу серед працівників ДАІ (особливо Кагарлицького РУВС Київської області) щодо сприяння пасічникам у транспортуванні бджолиних сімей. 4. Міністерству аграрної політики та продовольства України. 4.1. Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України» щодо здійснення державного технічного нагляду» (№ 2402-VІ від 1 липня 2010 року) державний технічний нагляд за відповідністю машин вимогам безпеки здійснюється уповноваженим органом центрального органу виконавчої влади з питань аграрної політики – Головною інспекцією державного технічного нагляду та її територіальними органами – інспекціями державного технічного нагляду, які діють в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі відповідно до законодавства. Розглянути можливість щодо встановлення єдиного суб'єкта реєстрації засобів транспортування бджолосімей до місць медозбору – Головну інспекцію державного технічного нагляду та її територіальні органи. 4.2. Встановити, що санітарно-ветеринарний паспорт пасіки виступає єдиним документом, що надає дозвіл на транспортування бджолосімей (вантаж). Власникам бджолосімей, що перевозяться, видається у встановленому порядку свідоцтво за формою №1-вет (при перевезенні у межах адміністративного району – довідка), що підтверджує благополуччя пасік і місць вивозу щодо заразних хвороб бджіл та санітарно-ветеринарний паспорт пасіки. Термін дії зазначеної форми №1 складає 3 доби, хоча власник перебуває із вуликами на медозборі значно більш тривалий час; 4.3. Внести зміни до відповідних Правил видачі ветеринарних документів на вантажі, що підлягають обов'язковому ветеринарно-санітарному контролю та нагляду, а у разі потреби – удосконалити форму №1 (для пасічників), встановивши термін її дії – протягом відповідного сезону медозбору календарного року. 5. Міністерству інфраструктури України. 5.1. Розробити технічний стандарт засобу перевезення бджолосімей (павільйону) для подальшого затвердження у встановленому порядку, зважаючи на необхідність приведення технічних якостей вже наявних у використанні громадян переобладнаних засобів перевезення бджолосімей у відповідність до вимог (характеристик) їх безпечної експлуатації. Гальмівна система засобу перевезення бджолосімей повинна відповідати технічним параметрам транспортного засобу, що її перевозить. При розробленні технічного стандарту необхідно встановити взаємозв'язок між причепом і тягачем. 5.2. Залучити до процесу розроблення зазначеного технічного стандарту компетентних представників органів державної влади, фахових, наукових, громадських організацій пасічників. 6. Національній академії наук України. 6.1. У зв'язку із потребою узгодження понять та конкретизації норм закону у положеннях підзаконних актів, що регулюють сферу та регламентують порядок руху транспортних засобів здійснити філологічний аналіз змісту термінів «буксирування» та «експлуатація». Здійснити лінгвістичний аналіз термінів «буксирування» та «експлуатація» як самостійних мовних знаків, охарактеризувати їх зміст та визначити, чи формальна структура цих термінів виражає змістові зв'язки між ними. Встановити, чи є буксирування транспортного засобу формою його експлуатації. 7. Громадським організаціям пасічників. 7.1. Організаціям пасічників: «Спілка пасічників», «Бджолярський круг». «Братство бджолярів» та ін. розробити спеціальний знак, що має закріплюватись за власним бажанням на засобах транспортування бджолосімей для кращого їх розпізнавання. Голова Комітету В. ШВЕЦЬ Питання: 1. Ці рекомендації якось виконуються ДАІ? 2. Технічний стандарт засобу перевезення бджолосімей (павільйону)? 2. Який той знак: "Спеціальний знак на засобах транспортування бджолосімей"? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nibond Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 До речі, Вам відомо хто лобіював прийняття цього рішення? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gardener Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Голова СПУ вроді? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
targal Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 мене в цьому році два рази зупиняли більше до трактора були притензії правда прицепи їдуть на аварійці і обліблені як ялинка світо відбиваючою плівкою 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Кагарлик Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Цікавий документ, дякую. Працював у Кагарлицькому РВ ГУМВС України в Київській області в 2011 році і не знав про пункт 3.4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Лавр Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 до цього документа причетний Стретович, а цікаво чому з*явився пункт 3.4 ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Кагарлик Posted February 14, 2016 Share Posted February 14, 2016 Мабуть було багато скарг від пасічників або зупинили родича якогось високого чиновника. У Кагарлику залишився єдиний контрольно пропускний пункт ДАІ на всю Київську область який діє і зараз. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pansky Posted February 14, 2016 Author Share Posted February 14, 2016 Який той знак: "Спеціальний знак на засобах транспортування бджолосімей"? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Кагарлик Posted February 14, 2016 Share Posted February 14, 2016 Только что, Pansky сказал: Який той знак: "Спеціальний знак на засобах транспортування бджолосімей"? У правилах дорожнього руху не бачив. Мабуть його ніхто не розробляв. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
швв Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 22 часа назад, Кагарлик сказал: В 13.02.2016в00:48, Лавр сказал: до цього документа причетний Стретович, а цікаво чому з*явився пункт 3.4 ? догадайсь. з першого разу. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Лавр Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 1 час назад, швв сказал: тут важливі найточніші факти. Здогадки і фантазії то зайве. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Пчеломучитель_ua Posted October 18, 2017 Share Posted October 18, 2017 Интересная тема. И понимай как хочешь с одной стороны на прицеп надо документы, а с другой нет))Отправлено с моего SM-G7102 через Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.